Obserwuj w Google News

Nauczyciel zwrócił uwagę uczniowi. Zdjęcie sprawdzianu niesie się po sieci

2 min. czytania
04.10.2023 12:03
Zareaguj Reakcja

Ocenianie prac uczniów z pewnością nie jest prostym zadaniem. W sieci co jakiś czas pojawiają się zdjęcia sprawdzianów z czerwonymi dopiskami po bokach. Niektóre sformułowania zaskakują i budzą wątpliwości.

Zdjęcie sprawdzianu niesie się po sieci
fot. Lukasz Gdak/East News/shutterstock

Zdjęcia poprawionych przez nauczycieli sprawdzianów już nieraz stawały się viralami. Tak stało się i tym razem. Po sieci od kilku dni krąży bowiem kadr przedstawiający fragment kartkówki kilkulatka. Nauczycielka oceniały zadanie ucznia na 0 pkt. Większość internautów nie zgadza się z jej uzasadnieniem. Co napisała na boku kartki?

Poprawiła ucznia. Internauci mają wątpliwości

Zdjęcie wspomnianej kartkówki pojawiło się na facebookowym profilu "Budząca się szkoła". Administrator zaznaczył, że pochodzi z grupy nazywającej się dokładnie tak samo. Test sprawdzający w klasie III SP? Szkoła publiczna w woj. podkarpackim” – podpisano kadr, przedstawiający fragment sprawdzianu. 

Zobacz również:  Uczennica pozwała szkołę? Statutowe wymogi dotyczące wyglądu nadal bulwersują

Zgodnie z poleceniem uczniowie trzeciej klasy szkoły podstawowej za pomocą linijki mieli narysować dwie figury – kwadrat oraz trójkąt. Osoba, której sprawdzian widzimy na zdjęciu, poprawnie narysowała trójkąt, jednak kwadrat pomyliła z prostokątem. Wykonanie zadania nie spodobało się nauczycielowi. Uczeń dostał 0 pkt. Nauczyciel uzasadnił swoją decyzję następująco: "Figury rysujemy na liniach" – napisał.

Jak nietrudno się domyślić internautom nie spodobało się uzasadnienie nauczyciela. Wiele osób w komentarzach pod postem zauważyło, że w poleceniu nie było wzmianki o tym, że boki figur muszą kończyć się wraz z kratką – nie jest to bowiem zasada matematyczna, której należy bezwzględnie przestrzegać. Nauczyciel nie wyjaśnił także w komentarzu, jak powinien wyglądać kwadrat. Co więcej – poprawił rysunek dziecka, również rysując prostokąt.

Redakcja poleca

Internauci zwrócili uwagę także na to, w jakim tonie utrzymany był komentarz nauczyciela. Zdaniem większości z nich pedagog powinien motywować dzieci do pracy i rozwoju – zwracać uwagę na błędy i niedoskonałości, ale chwalić zaangażowanie i zauważać postępy.

„Informacja zwrotna mogłaby brzmieć: Brawo! Potrafisz już narysować figury od linijki. Trójkąt narysowałeś prawidłowo, popracuj jeszcze nad kwadratem. Jakie boki ma kwadrat?” - zauważyła jedna z użytkowniczek Facebooka. „Polska szkoła, zamiast uczyć kreatywności, stara się za wszelką cenę udowodnić uczniom, że czegoś nie potrafią” – dodał internauta.

Nie przegap