Gwiazdy przed wyborami publikują wymowne zdjęcia. "Cicho już byłyśmy"
W mediach i social mediach w ostatnim czasie pojawiło się wiele kampanii profrekwencyjnych, mających na celu zachęcić Polki do udziału w wyborach. Jedna z nich zrobiła jednak szczególne wrażenie na kobietach. Inicjatywa "Wschód" 2 października opublikowała klip zatytułowany "Cicho już byłyśmy". Gwiazdy tuż przed ciszą wyborczą przypominają go, publikując w sieci wymowne zdjęcia.

- 6 Zobacz
2 października 2023 roku Inicjatywa "Wschód" wypuściła spot pod tytułem "Cicho już byłyśmy", mający zachęcić kobiety do udziału w odbywających się w Polsce 15 października wyborach parlamentarnych. W kampanii profrekwencyjnej przypomniano kontrowersyjne wypowiedzi polityków dotyczące kobiet. W spocie mogliśmy usłyszeć m.in. słowa Jarosława Kaczyńskiego o tym, że młode Polki „dają w szyję”. Rozbrzmiał także cytat Janusza Korwina-Mikke: "kobieta jest czymś pośrednim między mężczyzną a dzieckiem".
Spot zrobił duże wrażenie na kobietach – o czym świadczą konkretne liczby. Materiał został udostępniony w mediach społecznościowych setki tysięcy razy - na Instagramie, Facebooku, YouTubie, TikToku i platformie społecznościowej X (daw. Twitter) odbił się szerokim echem.
Zobacz również: Powiedziały, dlaczego pójdą na wybory. „Jako kobieta mam co zmieniać w tym kraju”
Czy Polki pójdą na wybory?
Kobiety stanowią 52 proc. polskiego społeczeństwa, jednak znaczna część z nich w marcu 2023 roku deklarowała brak udziału w wyborach parlamentarnych (dane Ipsos). Przypomnijmy, że tylko 55 proc. ankietowanych Polek w wieku 18-39 lat oświadczyło, że zamiarze pójść na wybory 15 października. Czy zdanie kobiet zmieniły akcje profrekwencyjne, m.in. wspomniana kampania Inicjatywy "Wschód"?
„Większość działań była w stosunku do siebie komplementarna. Akcje miały swoich określonych odbiorców i wybrane oraz przemyślane kanały komunikacji. Dzięki temu przekaz związany z zachęcaniem kobiet i dziewczyn do głosowania wzmocnił się w przestrzeni debaty publicznej i został zauważony przez Polki, a także kandydatów oraz kandydatki do Sejmu” – tłumaczy Karolina Krzeska CEO Rocket Science Communications w raporcie „Wybory 2023. Medialność akcji pro frekwencyjnych skierowanych do kobiet” przygotowanym przez PSMM Monitoring & More we współpracy z Rocket Science Communications.
Zobacz również: Internautki reagują na nowy spot dla kobiet. „Pogonimy tych szowinistów”
Zdążyły przed ciszą wyborczą. Publikują wymowne zdjęcia
Kobiety tuż przed wyborami postanowiły przypomnieć o wspomnianej kampanii Inicjatywy "Wschód" oraz jej głównym założeniu. Gwiazdy przed ciszą wyborczą publikują w mediach społecznościowych zdjęcia, które przypominają, jak ważny jest udział kobiet w tegorocznych wyborach parlamentarnych. Zdjęcia z charakterystycznym środkowym palcem przyłożonym do ust w geście uciszenia, opublikowały aktorki, dziennikarki, aktywistki, wokalistki.
