Biedronka i Lidl reagują na Pandora Gate. Zapadły decyzje
Polski show-biznes od ponad tygodnia żyje aferą „Pandora Gate”. Sylwester Wardęga opublikował w sieci dowody na to, że popularny twórca internetowy Stuart "Stuu" Burton najprawdopodobniej wysyłał erotyczne wiadomości do swoich małoletnich fanek. Teraz sieci sklepów Lidl i Biedronka wycofują z oferty produkty, które powstały we współpracy z Team X. Tak tłumaczą swoje decyzje.

„Pandora Gate” zatacza coraz te szersze kręgi. Film, który Sylwester Wardęga opublikował na swoim kanale „WATACHA – Krulestwo” wstrząsnął nie tylko polskim YouTubem, ale także całym show-biznesem.
Z dnia na dzień w sieci pojawia się coraz to więcej materiałów obciążających influencerów, którzy rzekomo mieli wysyłać do swoich nieletnich fanek obrzydliwe wiadomości o charakterze erotycznym. Trendseterzy, chcąc odzyskać dobre imię, przerzucają pomiędzy sobą winę. Skandal „Pandora Gate” skłonił do reakcji sieci handlowe, które promowały produkty wspomnianych YouTuberów. Sytuacja robi się coraz bardziej poważna.
Firmy nie chcą takich ambasadorów. To pokłosie głośnego skandalu
Stuart "Stuu" Burton, który przez YouTuberów Sylwestra Wardęgę oraz Konopskiego oskarżany jest między innymi o: wysyłanie erotycznych wiadomości do swoich małoletnich fanek, proponowanie dziewczynkom spotkań w hotelach i zapraszanie ich do swoich posiadłości był niegdyś najjaśniejszą gwiazdą Teamu X, a więc grupy tworzącej internetowe treści dla nastolatków i nastolatek.
Zobacz również: Pandora Gate: internauci mają dość. "Zabierz zasięgi oprawcom" - apelują
„Pandora Gate” sprawiła, że Stuu z idola najmłodszych stał się antybohaterem mediów społecznościowych. Pociągnął za sobą także innych celebrytów, którzy zyskali popularność dzięki Teamowi X. Skandal sprawił, że niektóre firmy postanowiły bowiem odciąć się od dotychczasowych ambasadorów. Drogeria Rossmann podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży kosmetyków powstałych we współpracy m.in. z Agatą "Fagatą" Fąk i Natalia "Natsu" Karczmarczyk. Teraz głos zabierają kolejne sieci handlowe.
Kolejne sieci wycofują produkty Teamu X
Sieci spożywcze Lidl i Biedronka również niegdyś promowały produkty powstałe we współpracy z Teamem X: słodycze, napoje, płatki śniadaniowe. To jednak już przeszłość. Przedstawiciele marek w oświadczeniach medialnych pokreślili, że decyzja o wycofaniu artykułów zapadła jeszcze przed wybuchem afery „Pandora Gate”.
„W chwili obecnej nie współpracujemy z Team X i nie mamy takich planów. Ostatnia nasza współpraca miała miejsce w 2022 r. i dotyczyła testowej sprzedaży płatków śniadaniowych w ramach oferty czasowej w naszych sklepach” – poinformowało biuro prasowe sieci Biedronka w oświadczeniu dla „Wiadomości Handlowych”.
Lidl przedstawia sprawę bardzo podobnie. „Obecnie nie prowadzimy współpracy ze wspomnianymi osobami oraz nie zamierzamy angażować Teamu X w przyszłe projekty, które będziemy realizować” – zaznaczyła Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej i CSR w Lidl Polska w rozmowie z Wprost Biznes.