Obserwuj w Google News

Takich trików używają sprzedawcy online, by zachęcić nas do zakupów

2 min. czytania
01.11.2022 10:00
Zareaguj Reakcja

Sprzedawcy chcą przyciągnąć uwagę klientów za wszelką cenę. Nie zawsze zdajemy sobie sprawę ze wszystkich technik, które stosują, by zdobyć naszą uwagę. Warto o nich wiedzieć.

Osoba robiąca zakupy online
fot. Shutterstock

Zakupy w internecie rządzą się swoimi prawami. Z jednej strony mają wiele zalet - pozwalają zaoszczędzić czas i zwracać towary do woli. Z drugiej uniemożliwiają dotknięcie materiałów - nie wiemy, czy dana rzecz na pewno jest tym, czego oczekujemy. Dodatkowym niebezpieczeństwem są cyberoszuści, którzy tylko czekają na okazję, by podesłać nam fałszywy link do płatności. 

Okazuje się, że sami sprzedawcy też stosują pewne triki, dzięki, którym mamy czuć się zachęceni do zakupu bardziej niż zwykle. Większość z nas nie ma świadomości, że ulega zaplanowanym i sprawdzonym technikom. 

Zobacz także:  Torebki znanej marki w Biedronce. Te modele są idealne na prezent

Sprzedawcy online zachęcają do zakupów na wszelkie sposoby

Dziś sprzedawcy internetowi mierzą się z dużą konkurencją na rynku. Z tego powodu każdego dnia trwa wielka wojna o naszą uwagę. Co robią firmy, by nas do siebie przekonać?

Redakcja poleca

Okazuje się, że jest wiele wabików i technik manipulacyjnych, które mają sprawić, że kupimy więcej. Podstawowym elementem wszystkich sklepów internetowych są m.in. zdjęcia. To od nich wszystko się zaczyna.

By zwiększyć ilość transakcji w sklepach internetowych i aplikacjach, dodatkowo bada się oczekiwania konsumentów. Z ich wyników można dowiedzieć się wiele na temat tego, czego oczekujemy.

Te triki działają na konsumentów

Poza wspomnianymi zdjęciami na klientów działa dziś gra kolorów i chwytliwych haseł. Sprzedawcy stosują się do zasady: " ludzie kupują oczami". Z tego powodu w mediach robi wszystko, by produkty przyciągały uwagę, były kolorowe i prezentowane za pośrednictwem atrakcyjnych modelek.

Wiadomo też, że klienci dobrze reagują na minimalną ilość treści przy opisie towarów. Najlepiej, gdy te są krótkie i szczegółowe. Ze specjalnych badań wykonanych przez Power Retail wynika, że 75 proc. szukających produktów w internecie uważa, że to zdjęcia, a nie podpisy są najważniejsze podczas zakupów online.

Trik sprzedawców, który przyciągają naszą uwagę to też organizowanie dobrej nawigacji na stronie - wszystko projektowane jest tak, by było intuicyjne.

Dodatkowo musimy pamiętać, że firmy mają sposoby na śledzenie tego, jak często przeglądamy dane produkty - to pozwala im podsyłać reklamy dopasowane do naszych oczekiwań. Na końcu wystarczą komunikaty w stylu: "możesz też to kupić" i łatwy dostęp do płatności, a by konsument dał się złapać na haczyk.

modne ubrania i dodatki na 2021
5 Zobacz galerię
fot. Shutterstock