Znana marka odzieżowa znika z Polski. Zamykają się po 10 latach
Hollister, bo o tej marce mowa, całkowicie wycofał się z Polski. Ostatnio amerykańska firma zamknęła swój jedyny sklep w Warszawie. Na naszym rynku była obecna od ponad 10 lat.

Hollister to amerykańska marka odzieżowa należąca do spółki Abercrombie & Fitch. Jej pierwszy sklep został otwarty w 2000 roku w mieście Columbus w stanie Ohio. Od początku brand cieszył się ogromną popularnością. W 2008 r. zajął nawet drugie miejsce wśród najchętniej wybieranych marek odzieżowych przez amerykańską młodzież.
Zobacz także: Sportowa kolekcja znanej marki w PEPCO. Jest idealna na siłownię
Cztery lata później Hollister otworzył swój pierwszy i zarazem jedyny sklep w Polsce - salon znajdował się w Galerii Mokotów (obecnie Westfield Mokotów) w Warszawie. Była to też pierwsza placówka marki w całej Europie środkowo-wschodniej.
Hollister znika z Polski. Marka zamknęła swój jedyny sklep w Warszawie
Amerykanka marka zniknęła z Polski w grudniu 2022 roku. Warszawski salon oferował szeroki wybór produktów. Klienci mogli się tam zaopatrzyć m.in. w bluzy, koszule, t-shirty, dżiny, spodnie dresowe czy bieliznę.
Zobacz także: Tak ubrała się do pracy. Kadrowa stwierdziła, że jej strój jest zbyt wyzywający
Potwierdzamy, że sklep się zamknął i było to poprzedzone wcześniejszymi ustaleniami pomiędzy stronami - poinformowała Wirtualnemedia.pl Agata Berndt-Wazelin, odpowiedzialna za PR Westfield Mokotów.
Choć salon w Warszawie został zamknięty, to mieszkańcy Polski nadal mogą kupować produkty Hollistera. Ubrania amerykańskiej marki cały czas można nabyć przez internet. Dostępne są one na platformach Zalando oraz Answear.com.
Problemy marki
W ostatnim czasie Hollister, jak wiele innych marek, zmagał się ze spadkiem sprzedaży wynikającym z tego, że coraz więcej klientów robi zakupy przez internet. Jak zauważa portal businessinsider.com.pl, problemy spółki Abercrombie & Fitch zaczęły się jeszcze w 2018 r. Wówczas zamknięto 60 sklepów Hollistera w USA. Niedługo później przyszła pandemia koronawirusa i zadecydowano o zlikwidowaniu kolejnych placówek.
Teraz Abercrombie & Fitch planuje restrukturyzację marki. "W przypadku Hollister, spodziewamy się zakończyć czwarty kwartał sprzedażą poniżej poziomu z 2021 r., trend sprzedaży poprawił się jednak znacznie od trzeciego kwartału, ponieważ zaczęliśmy realizować początkowe korzyści z dostosowań asortymentu i zmian personalnych" - informuje właściciel firmy, cytowany przez portal dlahandlu.pl.
Ostatnio informowaliśmy też o innej znanej marce odzieżowej, która znika z Polski po 27 latach. Zakończenie działalności ogłosił właściciel firmy Raf Simons. Belgijski projektant zapowiedział, że kolekcja wiosna-lato 2023 będzie ostatnią linią sygnowaną jego nazwiskiem.
RadioZET.pl/wirtualnemedia.pl/businessinsider.com.pl/dlahandlu.pl