Obserwuj w Google News

Jak gotować brukselkę, żeby nie była gorzka? Wystarczy ten babciny trik

2 min. czytania
09.10.2023 15:16
Zareaguj Reakcja

Brukselka to pyszny dodatek do dań obiadowych. W jaki sposób ją gotować, aby była jak najlepsza w smaku? Ten kulinarny trik warto znać.

jak się pozbyć gorczyki z brukselki
fot. Shutterstock

Jesień to czas, kiedy warto wzbogacić swoją kuchnię o sezonowe przysmaki. Od października na straganach i w przydomowych ogródkach znajdziemy już m.in. smakowitą, zieloną brukselkę. To warzywo ma szerokie zastosowanie kulinarne. Sprawdza się jako składnik sałatek. Poza tym urozmaici także różne dania obiadowe.

Brukselkę można przyrządzać na wiele sposobów. Często podaje się ją w formie gotowanej. Zdarza się jednak, że po wyjęciu z garnka może mieć lekko gorzkawy smak. Aby temu zapobiec, warto wypróbować ten kulinarny trik, po który dawniej często sięgały nasze babcie. Warto o nim pamiętać podczas przyrządzania różnych dań z dodatkiem tego warzywa.

Redakcja poleca

Jak ugotować brukselkę? Ten trik sprawi, że będzie jeszcze lepsza w smaku

Gotowanie świeżej brukselki nie jest skomplikowane. Najlepiej wrzucić ją do osolonej, wrzącej wody na ok. 5-6 minut. Można sprawdzić przy pomocy widelca, czy jest już wystarczająco miękka i w razie potrzeby, wydłużyć ten czas. Pamiętaj również o tym, żeby gotować ją, nie przykrywając garnka.

Aby pozbyć się z niej charakterystycznej goryczki, można sięgnąć po ten prosty sposób. Jedyne co musisz zrobić to wsypać do garnka poza solą również odrobinę zwykłego cukru. Dwie łyżeczki na litr wody powinny w zupełności wystarczyć. Dzięki temu po ugotowaniu brukselka będzie delikatniejsza w smaku.

Zobacz także: 7 jesiennych warzyw i owoców, które pomogą Ci zadbać o zdrowie

Jakie właściwości ma brukselka?

Brukselka, chociaż wygląda dość niepozornie, kryje w sobie wiele składników odżywczych. Zawiera witaminy A, C, E. Poza tym jest źródłem m.in. fosforu, magnezu i żelaza. Znajdziemy w niej również sporą ilość kwasu foliowego, którego przyjmowanie jest zalecane kobietom spodziewającym się dziecka.

Obecny w brukselce sulforafan to silny przeciwutleniacz, który chroni organizm przed działaniem wolnych rodników, działa przeciwnowotworowo i opóźnia procesy starzenia się. Warto także podkreślić, że jest to warzywo niskokaloryczne zawierające błonnik, w związku z tym warto po nie sięgać będąc na diecie.

Nie przegap
Co-jeść-w-październiku-Postaw-na-sezonowe-produkty_
5 Zobacz galerię
fot. shutterstock_Nastyaofly