Zamknij

Higiena snu w związku jest bardzo ważna. Dzięki niej będziecie bardziej wypoczęci

20.11.2020 14:03
Para zakochanych śpi przytulając się na łóżku
fot. Shutterstock

Higiena snu to bardzo istotna rzecz, zwłaszcza gdy jesteśmy w związku i śpimy z partnerem. Zobacz, jak jej przestrzegać i dlaczego jest aż tak istotna.

Wysypianie się jest bardzo ważne dla naszego zdrowia. Warto zatem zadbać o odpowiednią higienę snu, zwłaszcza gdy jesteśmy w związku i śpimy z partnerem. Wszyscy doskonale wiemy bowiem, że czasami trudno jest się wyspać. Obecność drugiej osoby w łóżku z pewnością nie ułatwia sprawy. Dlatego higiena w związku jest szczególnie istotna. Czym tak naprawdę jest i jak o nią zadbać? Podpowiadamy wam 4 sposoby na najlepszą higienę snu z partnerem. Gdy je wprowadzicie, zaczniecie się wysypiać o wiele lepiej.

Zobacz także: Degradacja w związku. Sprawdź, czy jemu wciąż na tobie zależy

Higiena snu w związku: na czym polega?

Higiena snu to sposoby na wysypianie się, dzięki którym będziecie o wiele bardziej wypoczęci. Podobnie jak zwykła higiena, ma sprawić, że będziecie czuć się o wiele lepiej i przede wszystkim będziecie zdrowi.

Na higienę snu składa się wiele elementów. Ich nieprzestrzeganie może prowadzić do gorszego samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego.

Oczywiście o wiele łatwiej jest przestrzegać higieny snu, gdy tylko od nas zależy, w jakich warunkach śpimy. Problem pojawia się w momencie, gdy wpływ na to ma także nasz partner. Dlatego podpowiadamy 4 sposoby na przestrzeganie higieny snu w związku.

Zobacz także: Ten błąd przed seksem popełnia wiele z was. Od teraz będziecie go unikać!

Higiena snu w związku: jak jej przestrzegać?

Sposoby na wysypianie się u boku partnera przedstawił portal Yourtango.com. To właśnie dzięki tym zasadom będziecie mieli odpowiednią higienę snu w związku.

1. Zadbaj o odpowiednie środowisko w sypialni 

Wpływ na jakość snu ma wiele czynników. Przede wszystkim to, jaka jest temperatura w sypialni. Nie powinna ona być niższa niż 15 stopni Celsjusza i przekraczać 21 stopni. Wilgotność powietrza powinna być natomiast utrzymana na poziomie 30-50 procent. Postarajcie się też zadbać o własny komfort. Przyjemna w dotyku pościel i piżama mogą pomóc.

2. Ustalcie wspólne nawyki

Każdy z nas jest wychowany inaczej. A to dotyczy również przyzwyczajeń "sypialnianych". Jedni uwielbiają zasypiać przy zapalonym świetle, inni muszą mieć niemalże grobowe ciemności. Są ludzie, którzy uwielbiają też zasypiać przy telewizorze. Musicie ustalić pewne nawyki, które sprawią, że oboje poczujecie się komfortowo.

3. Unikajcie pewnych rzeczy przed snem 

Warto też zmienić swoje własne nawyki. Zjedzenie kolacji tuż przed snem, używanie sprzętów emitujących niebieskie światło oraz spożywanie alkoholu mogą sprawić, że będzie ci trudniej zasnąć. Kręcąc się z boku na bok, możesz też sprawić, że twój partner będzie miał z tym problem. Unikajcie takich rzeczy dla wspólnego dobra.

4. Medytujcie lub poszukajcie pomocy

Dobrym sposobem na wyciszenie się przed snem jest medytacja. Wystarczy kilka minut takiego skupienia, żeby cieszyć się lepszą jakością snu. A jeżeli będziecie medytować razem, wspólnie z tego skorzystacie. Gdy żadna z tych rzeczy natomiast wam nie pomożesz, poszukajcie razem pomocy specjalisty. Nie ma nic gorszego dla związku niż niewyspanie, które prowadzi do irytacji. 

Zobacz także: Robisz te rzeczy w związku? Współczujemy twojemu partnerowi

Mężczyźni wskazali ubrania, które ich zdaniem nie pasują do żadnej damskiej stylizacji. Zobaczcie, o jakie elementy garderoby chodzi!