Zamknij

Dieta twoja i partnera powinna wyglądać inaczej. Te błędy popełniacie najczęściej

29.03.2022 15:46
Para zakochanych je razem spaghetti
fot. Shutterstock

Jedzenie z partnerem tych samych posiłków jest najwygodniejszą opcją, gdy jesteśmy w związku. Problem pojawia się wtedy, gdy popełniacie tych 5 błędów podczas ich przygotowywania.

W dzisiejszych czasach coraz większą wagę przykładamy do odpowiedniego doboru diety. Dlatego warto zdać sobie sprawę z tego, że każdy z nas ma inne zapotrzebowanie kaloryczne, ale też produktowe. W związku z tym coraz więcej par decyduje się zamawiać osobne cateringi lub po prostu oddzielnie przygotowywać posiłki. Warto rozważyć tę opcję. Jeżeli natomiast nie chcecie gotować sobie osobno, postarajcie się nie popełniać tych 5 błędów. Dzięki temu dieta wasza i partnera będzie wyglądała nieco inaczej.

Zobacz także: Co wspólnego mają dieta i związki? Wolimy rzucić partnera, niż zmienić nawyki żywieniowe

Dieta kobiet i mężczyzn: jakie powinny być różnice?

Mężczyźni z reguły mają większe zapotrzebowanie kaloryczne niż kobiety. Wpływ na to ma także aktywność fizyczna. Warto jednak wziąć pod uwagę również inne wytyczne. 

Kalorie nie powinny być jedyną różnicą w waszej diecie. Należy zwrócić uwagę także na produkty, które lubicie oraz takie, których nie tolerujecie i wiele innych rzeczy. 

Zobaczcie, jakie błędy najczęściej popełniacie przy wspólnym tworzeniu posiłków. 

1. Takie same porcje i zapotrzebowanie kaloryczne

Każdy z nas ma inne zapotrzebowanie kaloryczne. Dlatego też porcje kobiet i mężczyzn nie powinny wyglądać tak samo. Musicie wziąć pod uwagę również to, czy jesteście w stanie pozwolić sobie w danym dniu na dodatkową przekąskę. Może się zdarzyć, że wasz partner jest w stanie zjeść paczkę chipsów, ale wy już nie powinniście po nie sięgać. 

2. Nie dostarczacie sobie odpowiednich produktów i składników odżywczych

Kobiety i mężczyźni różnią się od siebie pod względem zapotrzebowania na witaminy oraz minerały. Należy wziąć pod uwagę także wytyczne dotyczące ilości makroskładników, które muszą znaleźć się w diecie poszczególnych osób. I tak kobiety powinny jeść więcej żelaza oraz kwasów omega-3. Mężczyźni natomiast muszą pamiętać o dostarczeniu sobie odpowiedniej ilości białka. Wszystko to jednak zależne jest od kwestii zdrowotnych, a także rodzaju aktywności fizycznej. 

3. Dostosowujecie się godzinowo do partnera

Wspólne posiłki wymagają dostosowania czasu ich spożywania do partnera. To może być problematyczne zwłaszcza wtedy, gdy liczycie kalorie. Zbyt duże okna żywieniowe mogą bowiem spowodować, że będziecie nieustannie odczuwać głód. Zbyt częste jedzenie natomiast sprawi, że przekroczycie swoje zapotrzebowanie kaloryczne. 

4. Jecie rzeczy, których nie tolerujecie lub nie lubicie

Nie jest łatwo porozumieć się w sprawie wspólnego menu. Nie ma natomiast powodu, żeby wasz partner wyeliminował korzystny dla niego nabiał, jeżeli wy macie alergię na laktozę. Podobnie jest z wieloma innymi produktami. Wśród nich znajdują się takie, których zwyczajnie nie lubicie lub nie chcecie jeść np. mięso. 

5. Dojadacie po partnerze 

Nie lubicie marnować jedzenia? To bardzo dobrze. Nie musicie jednak od razu dojadać nieswoich porcji. Nie po to nakładacie na talerz konkretną ilość produktów, żeby potem wyjadać je jeszcze z półmiska ukochanego. Nadmiarem jedzenia można podzielić się z potrzebującymi, a najlepszym wyjściem z sytuacji jest dokładne przeliczanie gramatury produktów jeszcze przed przygotowaniem posiłku. 

Zobacz także: Odżywianie holistyczne stało się modne. Nie ma nic wspólnego z dotychczasowymi dietami 

Źle dobrana dieta może wpływać na męskie libido

Warto zdać sobie sprawę z tych wszystkich punktów, bowiem źle dobrana dieta może wpływać negatywnie na nasze zdrowie oraz libido. Są takie produkty, które obniżają jego poziom, ale też składniki wpływające na nie pozytywnie

W wyniku nieprawidłowego odżywiania się wśród mężczyzn coraz częściej występuje problem z testosteronem, a także niskim libido. Złe nawyki żywieniowe skutkują również występowaniem epizodów depresyjnych, o czym nadal stosunkowo niewiele się mówi - tłumaczy Łukasz Sieńczewski, główny konsultant dietetyczny SuperMenu by Anna Lewandowska.

W związkach trudno jednak przygotowywać posiłki osobno. Dobrym wyjściem może być zamówienie cateringów dietetycznych, które będą dopasowane do naszego zapotrzebowania kalorycznego. Co ciekawe, catering Super Menu wprowadził właśnie zupełnie nową opcję, jaką jest catering Super Active, dostosowany właśnie do mężczyzn i ich stylu życia. 

Zobacz także: Przetestowałyśmy catering Anny Lewandowskiej. Czy warto sięgnąć po posiłki SuperMenu?

Kosmetyki, które znajdziesz w kuchni. TOP 15 naturalnych produktów do pielęgnacji
15 Zobacz galerię
fot. Shutterstock

Źródło: materiały prasowe