Oceń
Jak podaje portal wiadomoscikosmetyczne.pl za raportem opublikowanym przez Top Class Actions, powódka to Cecilia Yang. Klientka marki 20 listopada br. złożyła pozew zbiorowy w sądzie federalnym w Nowym Jorku. Zarzuca koncernowi Johnson & Johnson naruszenie stanowych i federalnych praw konsumenckich.
Zobacz także: Ta płukanka sprawi, że włosy będą jedwabiste w dotyku. Zrobisz ją na bazie popularnego produktu
Znanej marce grozi pozew. Chodzi o różnice w cenach kosmetyków, które sprzedaje
Johnson & Johnson Consumer Inc. pod marką Neutrogena produkuje i sprzedaje filtry przeciwsłoneczne SPF 50 w sztyfcie dla niemowląt oraz osób dorosłych. Jak można przeczytać w pozwie, na pierwszy rzut oka te dwa produkty wydają się różne, szczególnie że wersja dla dzieci zawiera liczne oświadczenia na etykietach i funkcje, których nie ma w wersji dla dorosłych. Mimo to specyfiki, jak twierdzi powódka, są praktycznie identyczne. Różni się jednak ich cena - produkt dla niemowląt kosztuje znacznie więcej.
Zgodnie z pozwem na tylnej etykiecie kremu przeciwsłonecznego Neutrogena dla niewowląt można przeczytać, że specyfik ma "wyjątkowo delikatną formułę, która jest idealna dla delikatnej, wrażliwej skóry dziecka". Rodzice pociech są więc przekonani, że specyfik jest specjalnie zaprojektowany dla potrzeb ich dzieci.
W rezultacie rodzice zapłacą znacznie więcej za takie produkty. W przeliczeniu na uncję wersja Baby kosztuje 16,96 USD, czyli prawie dwa razy więcej niż produkt dla dorosłych, który kosztuje 8,65 USD - twierdzi Cecilia Yang.
Marka Neutrogena w ogniu krytyki
W pozwie można przeczytać, że oba kremy przeciwsłoneczne zawierają dokładnie taką samą ilość aktywnego składnika, czyli tlenku cynku. Ponadto 12 z 13 nieaktywnych składników jest identycznych. Różni się tylko trzynasty, najmniej widoczny składnik. W wersji dla dzieci jest to avena sativa, czyli olej z ziaren owsa, a w specyfiku dla dorosłych octan tokoferylu. Powódka twierdzi jednak, że nie jest to wystarczającym wyjaśnieniem takiej rozbieżności cenowej.
Yang chce reprezentować nowojorską grupę konsumentów, którzy kupili wersję dla dzieci zamiast wersji dla osób dorosłych. Klientka marki wnosi pozew zbiorowy na podstawie ogólnego prawa biznesowego Nowego Jorku oraz stanowych praw konsumenckich związanych z naruszeniem gwarancji, oszustwem i bezpodstawnym wzbogacaniem.
Zobacz także: Posyp pachę tym tanim produktem. Efekt cię zachwyci
15 kosmetyków, które znajdziesz w kuchni. To naturalne produkty do pielęgnacji [ZDJĘCIA]

RadioZET.pl/wiadomoscikosmetyczne.pl/topclassactions.com
Oceń artykuł