Zamknij

Ta czynność może bardzo uszkodzić twoje włosy. Zobacz, jak temu zapobiec

20.05.2021 09:07
Pielęgnacja włosów po treningu
fot. Shutterstock

Niektóre nawyki mogą poprawić pewne elementy naszego wyglądu, ale też wywoływać skutki uboczne na innych. Ta rzecz negatywnie wpływa na nasze włosy.

Nie od dziś wiadomo, że tężyzna fizyczna jest bardzo ważna. Regularne ćwiczenia są wskazane zarówno dla naszej sylwetki, jak i zdrowia. Bieganie, siłownia, fitness mogą sprawić, że będziemy prezentować się rewelacyjnie. Niestety często negatywnie wpływają na nasze włosy. Okazuje się bowiem, że ćwiczenia mogą je znacznie osłabić i sprawić, że będą wyglądać niekorzystnie. Zobaczcie, dlaczego tak się dzieje i co zrobić, żeby zapobiec skutkom ubocznym treningu na naszych włosach.

Zobacz także:  Po czym poznać, że myjesz włosy za często? Te sygnały powinny cię zaniepokoić

Włosy po treningu mogą być słabe i brzydkie

Ćwiczenia fizyczne zazwyczaj bywają wymagające. To przyczynia się do pewnych zmian w naszym organizmie, które negatywnie wpływają na włosy.

Głównym problemem jest tu oczywiście pot. To właśnie on prowadzi do zatykania mieszków włosowych, a następnie suchości skóry. Wówczas głowa może nas swędzieć, a kosmyki zaczną wypadać i jeszcze bardziej się przetłuszczać.

To wszystko może doprowadzić do częstszego mycia głowy, co jak wiemy, nie wpływa korzystnie na stan fryzury. Samo zawilgocenie kosmyków przez pot, a następnie ich suszenie (niezależnie od tego, czy robimy to na powietrzu, czy przy pomocy suszarki) sprawia, że włosy wyglądają jeszcze gorzej. W dodatku będą bardziej przesuszone i podatne na złamania. 

Gdy pot na naszej głowie pojawia się regularnie, skóra może zacząć wydzielać jeszcze więcej sebum. A to doprowadzi nie tylko do brzydkiej fryzury. Przyczynia się też do rozwoju różnych chorób skóry, m.in. zapalenia mieszków włosowych.

Dlatego trzeba zdać sobie sprawę, jak zminimalizować wpływ ćwiczeń na włosy. Zobaczcie, co możecie zrobić. 

Zobacz także:  Babciny sposób na wypadające włosy. Ta maska wzmocni twoje kosmyki

Pielęgnacja włosów po treningu

Portal Thezoereport.com przedstawił kilka sposobów na to, żeby połączyć przyjemne z pożytecznym. Dzięki nim możecie dbać o piękną sylwetkę, nie narażając swoich włosów na osłabienie.

1. Zastosuj suchy szampon

Najbardziej niekorzystne dla włosów jest ich zbyt częste mycie. Dlatego, gdy zauważysz, że fryzura jest nieco przetłuszczona u nasady, możesz zamiast tego zastosować suchy szampon. To kosmetyk, który powstał właśnie z myślą o kobietach prowadzących aktywny tryb życia, przez co ich włosy przetłuszczają się zbyt często. 

2. Sięgaj po odżywkę bez spłukiwania

Tego typu odżywki chronią kosmyki przed wysuszeniem. Rewelacyjnie nawilżają włosy i odżywiają całe pasma, jednocześnie wzmacniając cebulki. Dlatego też warto je stosować każdego dnia, zwłaszcza po treningu.

3. Noś bawełnianą opaskę podczas ćwiczeń

Na koniec coś, dzięki czemu zabezpieczysz włosy podczas samego treningu. Jeżeli założysz bawełnianą opaskę, właśnie ona wchłonie część potu, który pojawi się podczas ćwiczeń. Dzięki temu twoje włosy będą w o wiele lepszej kondycji. 

Zobacz także:  Ten sposób na pielęgnację włosów stosowały nasze babcie. Doda twojej fryzurze blasku

Zobaczcie w galerii, jakie są najpopularniejsze błędy urodowe, które popełniamy każdego dnia. 

Źródło: Thezoereport.com