Zamknij

Przez pandemię spadła sprzedaż tego typu kosmetyków. Panie nie będą zadowolone

16.04.2021 09:55
Mężczyzna wybiera kosmetyki dla mężczyzn w drogeri
fot. Shutterstock

Pandemia koronawirusa wpłynęła negatywnie na wiele biznesów. Okazuje się, że duże spadki odnotował jeden sektor kosmetyczny.

Pandemia koronawirusa sprawiła, że o wiele więcej czasu spędzamy w domu, a co za tym idzie - spora część osób utraciła potrzebę dbania o własny wygląd. Nic więc dziwnego, że ucierpiała na tym branża kosmetyczna. Duży spadek widać przede wszystkim w jednym sektorze, jakim są... kosmetyki dla mężczyzn. To właśnie panowie obecnie kupują o wiele mniej produktów do stylizacji i higieny. Sami zobaczcie, jakie kosmetyki rzadziej znikają z półek sklepowych.

Zobacz także: Oto najpopularniejsze mity urodowe. Przynoszą więcej szkody niż pożytku

Przez pandemię spadła sprzedaż kosmetyków dla mężczyzn

Portal Wiadomoscikosmetyczne.pl przedstawił raport przygotowany przez Euromonitor International. Właśnie z niego jasno wynika, jakie produkty cieszą się obecnie mniejszym zainteresowaniem niż przed pandemią. 

W minionym roku sprzedaż kosmetyków dla mężczyzn spadła aż o 3,3%. Największe straty odnotowano w przypadku dezodorantów i perfum. O wiele rzadziej sprzedają się także produkty do golenia. 

Nie od dziś wiadomo, że mężczyźni przykładają mniejszą wagę do swojego wyglądu niż kobiety. Podczas lockdownu stracili całkowicie zainteresowanie własną prezencją. 

Podobnie jest z niektórymi kosmetykami dla pań. Już pod koniec roku w artykułach branżowych pojawiały się informacje dotyczące sprzedaży produktów do makijażu. Okazuje się, że podczas pandemii kolorowe kosmetyki straciły na popularności. 

To wszystko było do przewidzenia. Gdy więcej czasu spędzamy w domu, stawiamy przede wszystkim na naturalny wygląd. Stąd wzrost zainteresowania produktami do pielęgnacji. Poniżej przedstawiamy, które kosmetyki zyskały na popularności. 

Zobacz także: Nowy skutek uboczny szczepionki na COVID-19? Uskarżają się na niego kobiety

Kosmetyki, których sprzedaż wzrosła podczas pandemii

Jest też dobra nowina. Są takie kosmetyki, które aktualnie kupujemy o wiele częściej. Tym razem dotyczy to jednak przede wszystkim kobiet.

Okazuje się, że największą popularnością w dobie pandemii cieszą się kosmetyki do włosów. Wszelkiego rodzaju farby do domowej koloryzacji, szamponetki, a także produkty do stylizacji kosmyków, są obecnie na wagę złota. 

Zobacz także: Suplementy diety, które mają wpływ na nasz wygląd. Działają lepiej niż kosmetyki

Zobaczcie w galerii, jakie są najpopularniejsze błędy urodowe, które popełniamy każdego dnia. 

Źródło: Wiadomoscikosmetyczne.pl