Zamknij

Chcesz rozpocząć odchudzanie? Na samym początku pamiętaj o tych rzeczach

26.05.2022 14:31
Jak zacząć odchudzanie? Na początek pamiętaj o tych rzeczach
fot. Shutterstock

Odchudzanie to proces, który dotyczy całego organizmu i nie jest łatwy do przejścia. Jak zatem się do niego przygotować? Oto 6 kroków, które należy wykonać.

Wszyscy wiedzą doskonale, że odchudzanie najtrudniej zacząć. Potem już jakoś idzie. Zanim jednak uda nam się zrobić pierwsze kroki w kierunku pięknej sylwetki i zdrowego ciała, trzeba przezwyciężyć słabości i ograniczenia zakodowane w mózgu. Warto też sprawdzić, czy nasz organizm jest gotowy na tak drastyczne zmiany. Zanim zatem zaczniemy odchudzanie, należy wykonać 6 kroków, dzięki którym będziemy bezpiecznie i z przyjemnością gubić zbędne kilogramy. 

Zobacz także: Chcesz jeść zdrowo, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Wprowadź te 3 nawyki

Jak zacząć odchudzanie? Na początek pamiętaj o tych rzeczach

Kluczowe w dbaniu o piękną sylwetkę jest zmotywowanie się do odchudzania. Nie jest to bowiem łatwe. Trzeba połączyć dietę z treningami i odpowiednim nawodnieniem. Dla niektórych jest to zmiana niemal całego stylu życia, ale naprawdę warto.

Oto 6 kroków, które należy wykonać, zanim zaczniemy się odchudzać. 

1. Znajdź motywację

Bez motywacji ani rusz. Każdy z nas ma jakiś powód, dla którego chce schudnąć. Jedni robią to z myślą o zdrowiu, inni chcą się podobać płci przeciwnej, a jeszcze inni z dumą patrzeć na samego siebie w lustrze. Niezależnie od tego, jaka jest twoja motywacja, musisz ją mieć, żeby pamiętać, po co to robisz. 

2. Wykonaj badania

Zanim zdecydujesz się dobrać jakąkolwiek dietę i rozpocząć wysiłek fizyczny, powinieneś sprawdzić, czy twój organizm jest w stanie to udźwignąć. W tym celu wykonaj pełną morfologię krwi, krzywą cukrową oraz lipodogram, który pomoże ci sprawdzić, czy twoja gospodarka tłuszczowa pracuje prawidłowo. Tego typu badania można zrobić nawet za darmo w ramach akcji "Zdrowie bez wymówek!", która jest pierwszą tego typu kampanią prozdrowotną w Polsce. 

3. Dobierz dietę dla siebie i zmień myślenie

Najważniejszą rzeczą podczas odchudzania jest dieta. Obecnie istnieje naprawdę wiele sposobów żywienia - najważniejsze znaleźć odpowiedni dla siebie. Warto jednak pamiętać, że nie chodzi o stosowanie głodówek, a o odżywianie holistyczne, które stanie się naszym nawykiem. W odpowiednim żywieniu pomóc nam mogą cateringi dietetyczne, których na rynku jest już naprawdę sporo. Każdy z nich ma w swojej ofercie różne opcje żywieniowe do wyboru - nawet dla nietolerujących gluten i laktozę czy diabetyków. 

Zobacz także: Chcesz zamówić catering dietetyczny? Zobacz, jak go wybrać, żeby nie żałować

4. Dołóż aktywność fizyczną - znajdź ulubioną

Aktywność fizyczna jest równie ważna jak dieta. Tu również kluczowe jest znalezienie swoich ulubionych ćwiczeń, a także pory wykonywania treningów. Jeden będzie uwielbiał bieganie o poranku, inny treningi na siłowni zaraz po pracy, a jeszcze inny gimnastykę w domowym zaciszu. Ty też znajdź swoją ulubioną aktywność fizyczną i się jej trzymaj. 

5. Nie waż się za często

To jeden z największych błędów, jakie popełniamy podczas odchudzania. Warto zdać sobie sprawę z tego, jak często się ważyć, żeby zauważyć efekty. Zbyt częste stawanie na wadze nie ma sensu. Istotne jest także wykonywanie pomiarów ciała przy pomocy metra krawieckiego - jest to bardziej miarodajne niż waga, która potrafi się wahać nawet w zależności od pory dnia. 

6. Pamiętaj o nawodnieniu

Od dawna mówi się, że każdy człowiek powinien wypijać około 2 litrów wody dziennie. Trzeba jednak pamiętać, że podczas treningów spalamy znacznie więcej, dlatego tej wody też powinno być więcej. Podobnie jest np. podczas upałów. Odpowiednie nawodnienie sprawi, że szybciej będziecie spalać tkankę tłuszczową. 

Zobacz także: Chcesz szybko schudnąć do lata? Popijaj posiłki tymi napojami

Jak długo trwa odchudzanie? To zależy od organizmu

Każdy chciałby znaleźć odpowiedź na pytanie, jak długo będzie musiał się odchudzać. Niestety nie ma złotego środka i wszystko zależy od konkretnego organizmu.

Pamiętajcie, że jeżeli tyliście przez kilka lat, zdrowe schudnięcie w tydzień czy miesiąc nie jest możliwe. Być może na efekty trzeba będzie poczekać trochę dłużej. Jeżeli jednak kiedyś byliście aktywni, będzie wam łatwiej dzięki pamięci mięśniowej. 

Zobacz także: Schudła 25 kilogramów w rok. Teraz zdradza swoje sposoby na szczupłą sylwetkę

Ile ważą gwiazdy? Niektóre nie boją się do tego przyznać [ZDJĘCIA]
15 Zobacz galerię
fot. face to face/FaceToFace/REPORTER/East News