Zamknij

Jak często się ważyć, żeby zauważyć efekty odchudzania? Na pewno nie codziennie

09.05.2022 15:06
Jak często się ważyć, żeby zauważyć efekty odchudzania? Wiemy, jak to robić
fot. Shutterstock

Codzienne sprawdzanie masy ciała zdecydowanie nie ma sensu. Jak często ważyć się zatem, żeby zauważyć efekty? Sprawdź, jak robić to poprawnie.

Osoby, które nadzorują swoją wagę, często wpadają w pułapkę codziennego sprawdzania kilogramów. Zdarza się, że kobiety będące na dietach kontrolują efekty swojego odchudzania zbyt często, przez co się demotywują. Trudno wówczas zauważyć bowiem upragnione efekty. Jak często się ważyć, żeby dostrzec utratę kilogramów? Okazuje się, że istnieje pewna zasada, która ułatwi nam życie i pomiar efektów odchudzania. Czy jednak na pewno ma sens?

Zobacz także: Chcesz szybko schudnąć do lata? Popijaj posiłki tymi napojami

Jak często się ważyć, żeby zauważyć efekty odchudzania?

Nikogo zapewne nie zaskoczymy informacją, że codzienne ważenie się nie ma sensu. Możemy wówczas bowiem zauważyć efekty odwrotne do zamierzonych.

Portal papilot.pl podał informacje przekazane przez Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej. Dzięki nim możemy dowiedzieć się, jak często się ważyć, żeby zauważyć efekty odchudzania. 

Nie ma potrzeby ważyć się codziennie. W większości przypadków zaleca się ważenie nie częściej niż raz w tygodniu. (...) Masa ciała w ciągu dnia może wahać się nawet do 2 kg, a wpływa na to wiele czynników, m.in. zawartość wody w organizmie - informuje NCEŻ.

Jak zatem widzicie, wpływ na to, jaki licznik wskazuje waga, ma wiele czynników. Nawet gdy jemy zdrowo i regularnie ćwiczymy, możemy zauważyć wzrost masy ciała, co będzie wówczas dla nas demotywujące. Dlatego wskazane jest ważenie się w pierwszej połowie cyklu miesiączkowego. Warto też pamiętać o pomiarach na czczo. 

Waga to jednak nie wszystko. Zobacz, co jeszcze warto wziąć pod uwagę. 

Zobacz także: Myślisz, że przytyłaś w święta? Ta instagramerka udowadnia, że to niemożliwe

Czy ważenie się ma sens?

Należy pamiętać o tym, że istnieje bardziej miarodajny sposób sprawdzenia masy ciała. Właśnie tę metodę polecają różnego rodzaju dietetycy i trenerzy personalni. Mowa o pomiarze poszczególnych elementów ciała.

To właśnie mierzenie obwodu bioder, talii, ud, a nawet piersi może nam przynieść więcej satysfakcji niż samo ważenie ciała. Jeżeli zatem chcesz sprawdzić efekty odchudzania, koniecznie sięgnij po metr krawiecki, a na wagę stawaj raz na tydzień lub nawet dwa. 

Zobacz także: Chcesz szybko schudnąć? Te czynności, które wykonujesz codziennie, mogą ci pomóc

Ile ważą gwiazdy? Niektóre nie boją się do tego przyznać [ZDJĘCIA]
15 Zobacz galerię
fot. face to face/FaceToFace/REPORTER/East News

Źródło: papilot.pl/Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej