Zamknij

To najmodniejsza dieta wśród gwiazd. Kochają ją nawet Lewandowska i Wieniawa

04.05.2022 11:39
Intermittent Fasting to najmodniejsza dieta 2022 roku. Gwiazdy ją kochają
fot. face to face/FaceToFace/REPORTER/East News

Trendy dotyczące diet zmieniają się podobnie jak te modowe czy urodowe. Aktualnie najpopularniejszy jest intermittent fasting, który pokochały gwiazdy.

Co roku możemy zauważyć inne trendy wśród sposobów odżywiania. Jeszcze niedawno absolutnym hitem była dieta sirtfood, na której schudła Adele. W 2022 roku gwiazdy stawiają na zupełnie inny sposób żywienia. Intermittent fasting to w zasadzie nie tyle typowa dieta, co właśnie system jedzenia. Polega bowiem na stosowaniu tzw. okna żywieniowego, podczas którego można spożywać posiłki, a następnie zastosowaniu postu. Można to zrobić na wiele sposobów. Zobaczcie, na czym konkretnie polega intermittent fasting. 

Zobacz także: Odżywianie holistyczne stało się modne. Nie ma nic wspólnego z dotychczasowymi dietami

Intermittent fasting to najmodniejsza dieta 2022 roku. Gwiazdy ją kochają

Dieta IF ostatnio stała się niezwykle popularna dzięki Ani Lewandowskiej. To właśnie ona zaczęła stosować posty przerywane, a nawet stworzyła wyzwanie, które oparła na tej filozofii żywienia.

Nie tylko Anna Lewandowska jest fanką intermittent fasting. Wielbicielką takiej diety są też m.in. Julia Wieniawa, Małgorzata Rozenek-Majdan, Jennifer Aniston oraz Kourtney Kardashian. Co takiego gwiazdy widzą w poście przerywanym? 

Ania Lewandowska promuje dietę IF w swojej aplikacji. Zawarła tam informacje dotyczące korzyści ze stosowania postu przerywanego. Okazuje się, że dzięki takiemu odżywianiu jesteśmy w stanie łatwiej wyrobić w sobie odpowiednie nawyki dotyczące regularnego spożywania posiłków. To jednak niejedyne plusy.

Jak podaje medonet.pl, podczas kilkunastogodzinnego postu nasz organizm wyczerpuje zapasy cukrów i szybciej zaczyna spalać zasoby tłuszczu. Supermenu.com dodaje, że tego typu dieta ma też zmniejszać stany zapalne, jednocześnie minimalizując ryzyko wystąpienia cukrzycy typu II, chorób układu krążenia oraz nowotworów.

Jak stosować intermittent fasting? 

Zobacz także: Chcesz jeść zdrowo, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Wprowadź te 3 nawyki

Intermittent Fasting: zasady diety

Dieta IF ma ogromną zaletę, bowiem możemy dostosować ją do swojego trybu życia. Jeżeli lubimy jeść późne śniadania i chętniej sięgamy po jedzenie wieczorami, wówczas możemy dopasować godziny okna żywieniowego do swoich upodobań. Kluczowe jest stosowanie konkretnego bloku godzinowego: 14 godzin postu i 10 godzin okna żywieniowego, 16 godzin postu i 8 godzin okna żywieniowego, 18 godzin postu i 6 godzin okna żywieniowego lub 20 godzin postu i 4 godziny okna żywieniowego. 

Intermittent fasting polega zatem na tym, że jemy posiłki tylko w czasie trwania okna żywieniowego. W kolejnych godzinach natomiast pościmy. Wówczas możemy jedynie pić wodę oraz niesłodzoną kawę lub herbatę. W czasie trwania okna żywieniowego spożywamy natomiast kilka posiłków, które w sumie powinny odpowiadać naszemu zapotrzebowaniu kalorycznemu i mieć odpowiednio zbilansowane makroskładniki jak białko, tłuszcze oraz węglowodany. 

Co ciekawe, niektórzy z nas nieświadomie stosują intermittent fasting, gdy jedzą kolację 3 godziny przed snem i spożywają późne śniadania. A wam zdarzyło się korzystać z takiej diety? 

Zobacz także: Chcesz szybko schudnąć do lata? Popijaj posiłki tymi napojami

Ile ważą gwiazdy? Niektóre nie boją się do tego przyznać [ZDJĘCIA]
15 Zobacz galerię
fot. face to face/FaceToFace/REPORTER/East News

Źródło: supermenu.com/app.dieta.hpba.pl/zywienie.medonet.pl