Zamknij

Jennifer Lopez stosuje kontrowersyjną dietę. Na czym polega metoda żywienia 5:2?

20.07.2022 15:14
Dieta Jennifer Lopez - artystka stosuje metodę żywienia 5:2. O co chodzi?
fot. MICHAEL TRAN/AFP/East News

Jennifer Lopez dba o to, co ląduje na jej talerzu. Okazuje się, że chętnie korzysta z diety 5:2, znanej także jako dieta dr. Mosleya. Zobacz, na czym polega.

Każdy chciałby znaleźć przepis na idealną dietę, podczas której nie trzeba rezygnować z ulubionych produktów, a mimo wszystko będzie się gubić zbędne kilogramy. Choć takie diety cud z reguły nie istnieją, warto postawić na jadłospis 5:2, który może nam to ułatwić. Nic więc dziwnego, że Jennifer Lopez jest fanką tego sposobu żywienia. Nie myślcie sobie jednak, że na tej diecie można jeść wszystko bez opamiętania. Ona także ma pewne zasady, które zostały ustanowione przez dr. Mosleya. Zobaczcie, na czym polegają.

Zobacz także: Jadła pizzę, piła wino i... schudła 11 kg. Zdradziła, w jaki sposób to zrobiła

Dieta Jennifer Lopez - artystka stosuje metodę żywienia 5:2. O co chodzi?

Jennifer Lopez znana jest z tego, że przykłada dużą wagę do diety i ćwiczeń. Portal kobieta.onet.pl donosi, że jedną z jej ulubionych metod żywienia jest sposób 5:2. 

Dieta dr. Mosleya polega na tym, że przez dwa dni w tygodniu robimy naszemu organizmowi tzw. głodówkę. Nie chodzi jednak o to, żeby całkowicie zrezygnować z jedzenia. Jak podaje portal zdrowie.radiozet.pl, kobiety wówczas muszą spożywać maksymalnie 500 kcal, a mężczyźni 600 kcal. Posiłki powinny natomiast się składać z produktów białkowych i składników o niskim indeksie glikemicznym. Najlepiej, jeżeli będą to dwa dania dziennie, a między nimi należy zachować odstęp 12 godzin. 

A co w pozostałe dni? Możecie jeść normalnie. Nie chodzi oczywiście o to, żeby się objadać, ale możecie pozwolić sobie na dowolne posiłki. Dr Mosley zdradził, że właśnie na takim sposobie żywienia schudł aż 8 kg w 3 miesiące. Polepszył się także jego poziom cholesterolu. Ta dieta ma w założeniu właśnie poprawę wyników badań i podniesienie wrażliwości organizmu na działanie insuliny. 

Zobacz także: Jennifer Lopez pokazała swój trening. Już wiemy, jak dba o zjawiskową figurę

Dieta 5:2, czyli dieta dr. Mosleya - zasady, co jeść?

Jak w przypadku każdej diety, także tutaj są pewne zasady, mówiące o tym, co warto włączyć do codziennego menu. Składniki, które pomogą wam przetrwać podczas postu, to: ryby, warzywa, drób oraz nabiał.

Najlepsze w tej diecie jest to, że pozwala uniknąć efektu jo-jo. Jeżeli bowiem nawet zdarzy wam się przekroczyć wasze zapotrzebowanie kaloryczne w inne dni, dwa dni postu sprawią, że w tygodniowym bilansie łatwiej będzie wam zachować deficyt.

Pamiętajcie jednak, że tego typu diety nie są dla każdego. Zanim się na nią zdecydujecie, zaczerpnijcie porady lekarza lub dietetyka. 

Zobacz także: To najmodniejsza dieta wśród gwiazd. Kochają ją nawet Lewandowska i Wieniawa

Ile ważą gwiazdy? Niektóre nie boją się do tego przyznać [ZDJĘCIA]
15 Zobacz galerię
fot. face to face/FaceToFace/REPORTER/East News

Źródło: kobieta.onet.pl/zdrowie.radiozet.pl