Ziemia będzie miała pierścienie z kosmicznych śmieci? Przerażające doniesienia naukowców

29.11.2021 12:08
Ziemia

Potraficie sobie wyobrazić, że nasza planeta będzie otoczona pierścieniami niczym Saturn? Jak się okazuje, jest to możliwe. Wokół Ziemi orbituje tak wiele śmieci, że mogą uformować pierścienny krąg.

Kosmiczne śmieci stają się coraz większym problemem dla naszej planety. Naukowcy biją na alarm już od początku roku, jednak problem systematycznie się zwiększa.

Ziemia będzie miała pierścienie z kosmicznych śmieci?

Pierwsze oświadczenia badaczy na temat zagrożenia wynikającego z gromadzenia się kosmicznych śmieci na orbicie wydano już w styczniu 2021 roku. Wiele agencji wcale się tym jednak nie przejęło. Są również firmy, które wystrzeliwują w kosmos satelity, zupełnie nie martwiąc się tym, jak po nich później posprzątają.

Jake Abott, naukowiec z Uniwersytetu Utah, opublikował na łamach "The Salt Lake Tribune" przerażający artykuł. Profesor napisał w nim:

Ziemia jest na dobrej drodze, aby mieć własne pierścienie. Powstaną one ze śmieci.

Według badacza problem staje się już na tyle poważny, że nikt nie powinien go bagatelizować. Orbita Ziemi jest zaśmiecona w ogromnym stopniu, a odpadków jedynie przybywa. W ubiegłym miesiącu miał miejsce niebezpieczny wypadek na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej - astronautów ewakuowano, bo istniało zagrożenie zderzenia z ogromną chmurą śmieci.

Jake Abott ostrzega, że możemy niedługo zobaczyć, jak wokół naszej planety formują się pierścienie. Jednak wcale nie takie, jak w przypadku innych planet Układu Słonecznego - składające się z lodu i pyłu. Wokół Ziemi może niedługo uformować się pierścienny krąg ze śmieci.

Przybywa kosmicznych śmieci wokół Ziemi

Agencja ESA twierdzi, że wokół Ziemi krąży już ok. 170 mln kosmicznych odpadków, z czego setki tysięcy to maleńkie śmieci wielkości centymetra. Jak je posprzątać? W magazynie "Nature" pojawiła się sugestia, by umieścić na orbicie potężne magnesy, które będą miały za zadanie je przyciągnąć. Większe odpadki stanowią natomiast duże zagrożenie dla statków kosmicznych. Niektórzy twierdzą, że można je już zobaczyć nawet z powierzchni Ziemi.

Co o tym sądzicie?