Zabawne spotkanie kosmicznych zjawisk. "Kometa, wieloryb i kij hokejowy wchodzą do baru..."

14.05.2021 09:22

Nazwy obiektów znajdujących się w kosmosie mogą zaskakiwać. Gdy kilka zjawisk występuje tuż obok siebie, ich opis brzmi dość absurdalnie. Sprawdźcie sami.

Na facebookowym profilu NASA możemy zobaczyć zdjęcie, na którym spotykają się aż trzy kosmiczne zjawiska. Komentarz agencji rozbawił internautów.

Zobacz także: Noc na Ziemi widziana z perspektywy kosmosu. Światła miast robią wrażenie

Zabawne spotkanie kosmicznych zjawisk

Gdy naukowcy odkrywają nowy obiekt w kosmosie, nazywają go najczęściej zgodnie z tym, jaki kształt im przypomina. Istnieją więc mgławice takie jak Róża, Serce czy Płomień. Czasami astronomowie pokazują, że mają poczucie humoru - jak wtedy, gdy odkryli najdalszy obiekt w naszym Układzie Słonecznym i nazwali go "Farfarout", czyli... "Bardzobardzodaleko".

Zdarza się, że na niebie spotykają się ze sobą kosmiczne zjawiska o nietypowych nazwach. Wtedy robi się naprawdę zabawnie.

"Kometa, wieloryb i kij hokejowy wchodzą do baru..."

Agencja NASA pochwaliła się niedawno niesamowitym zdjęciem. Znajduje się na nim kometa ATLAS w otoczeniu gwiazd. Jak wynika z opisu, fotografię wykonano wtedy, gdy otoczony zielonkawą poświatą obiekt przelatywał właśnie tuż obok konstelacji Psów Myśliwskich i dwóch galaktyk: Wieloryba i Kija hokejowego. Zobaczcie, jak to wyglądało:

Fani NASA zwrócili uwagę przede wszystkim na opis zdjęcia. Trzeba przyznać, że zestawienie tych nazw brzmi ciut absurdalnie. Internauci pisali:

Co za nazwy!

"Opowieści z Narnii"? To brzmi jak tytuł powieści C.S. Lewisa.

Dobry początek dowcipu: "Kometa, wieloryb i kij hokejowy wchodzą do baru...".

Wspomniane galaktyki mają też inne nazwy: NGC 4631 i NGC 4656/7. Jak sądzicie, których z nich powinniśmy używać?