Tak wygląda kosmiczny pył z bliska. NASA publikuje fascynujące nagranie

01.04.2021 10:30

Nowe wideo od NASA pozwala przyjrzeć się mgławicy Carina z niewielkiej odległości. Ten widok robi wrażenie.

Nagranie opublikowane na instagramowym profilu NASA pozwala nam wybrać się na spacer po obłokach kosmicznego pyłu. Naprawdę warto!

Zobacz także: To wino przez rok dojrzewało na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Wiemy, jak smakuje

Mgławica Carina NGC 3324

Kosmiczny Teleskop Hubble'a zarejestrował obraz mgławicy emisyjnej NGC 3324 znajdującej się w odległości około 7500 lat świetlnych od Ziemi. To jeden z najwcześniej odkrytych obiektów w kosmosie. O jego istnieniu wiemy od 1 maja 1826 roku, a poznanie go zawdzięczamy Jamesowi Dunlopowi, astronomowi ze Szkocji. Znajduje się ona na obrzeżach mgławicy Carina i stanowi obszar, który posiada bogate zasoby pyłu gwiezdnego i gazu. Dzięki temu mogą się tam rodzić nowe gwiazdy.

W miejscu występowania mgławicy szaleją silne wiatry, przenoszące strumień cząstek poddawanych promieniowaniu. Te intensywne podmuchy uformowały piękny obłok kosmicznego pyłu. Dziś możemy zobaczyć go z bliskiej odległości.

Tak wygląda kosmiczny pył z bliska

Obraz mgławicy NGC 3324 robi ogromne wrażenie. Warto sobie uświadomić, że każdy ciemniejszy punkt widoczny na zbliżeniu to chmura pyłu i gazu, która rozciąga się na lata świetlne wysokości.

Jak wam się podoba?