Przerażające zjawisko w kosmosie. "Jak z filmu science-fiction"

28.04.2021 09:13

Naukowcom po raz pierwszy udało się zobaczyć, co dzieje się w przestrzeni kosmicznej, gdy jakaś gwiazda przypadkowo zbliży się do czarnej dziury. Stworzyli animację, która zapiera dech.

Najnowsze nagranie od NASA mocno działa na wyobraźnię. W komentarzach internautów pojawiły się sugestie, że przedstawione zjawisko wygląda jak z filmu science-fiction. Trudno uwierzyć, że coś takiego wydarza się nad naszymi głowami.

Zobacz także: Noc na Ziemi widziana z perspektywy kosmosu. Światła miast robią wrażenie

Przerażające zjawisko w kosmosie

Przestrzeń kosmiczna jest pełna gwiazd, które tworzą zachwycające mgławice. Obłoki kosmicznego pyłu i gazu to miejsce ich narodzin. Układają się w malownicze kształty, a także przyjmują różne zabarwienia. Pasjonaci astronomii dzięki NASA mogą podziwiać ich obrazy zarejestrowane przez teleskopy.

Agencja publikuje najczęściej przyjemne dla oka fotografie i fascynujące nagrania z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Stara się jednak odkrywać przed swoimi fanami także takie zjawiska, które mogą się wydawać przerażające. Zdecydowanie należy do nich to, co dzieje się na najnowszym nagraniu.

Czarna dziura rozerwała gwiazdę

Badaczom udało się odkryć, jak dokładnie przebiega spotkanie gwiazdy z czarną dziurą - czyli takim obszarem w czasoprzestrzeni, którego z uwagi na wpływ grawitacji nic nie może opuścić. Na animacji od NASA możemy zobaczyć, jak czarna dziura pożera i rozrywa obiekt. Rozszarpuje jego atmosferę, która następnie rozprasza się w przestrzeni kosmicznej. Szczątki gwiazdy rozciągają się w długim paśmie oplatającym niebezpieczny obszar czarnej dziury, zanim zostaną przez nią pochłonięte.

To jedno z najbardziej przerażających nagrań od NASA. Komentarze internautów mówią same za siebie:

Wow. Nie chciałbym tam być.

Straszne!

Jak z filmu science-fiction.

A wam jak się podoba ten widok?