Ta planeta jest zupełnie inna niż Ziemia. Pomimo to może na niej istnieć życie

10.03.2021 12:23
Ziemia

Naukowcy odkryli nową superziemię. Nie wykluczają tego, że planeta Gliese 486b może posiadać własną atmosferę.

Niemieccy badacze kosmosu z Instytutu Maxa-Plancka ogłosili, że zaledwie 26 lat świetlnych od Ziemi znajduje się planeta, która może posiadać własną atmosferę. Jak podaje Focus.pl, choć temperatura powietrza jest na niej bardzo wysoka, są szanse, że wykształciło się tam życie.

Zobacz także: NASA pokazuje, jak wygląda Wenus z bliska. Ten widok zapiera dech

Planeta Gliese 486b. Nowa superziemia

Choć Gliese 486b jest gorącą, suchą planetą, według badaczy może kryć w sobie ślady obcego życia. Ponieważ krąży bardzo blisko swojej gwiazdy, czerwonego karła, temperatura na jej powierzchni wynosi około 428°C. Astronomowie z niemieckiego ośrodka badań ogłosili jednak, że w tych ekstremalnych dla nas warunkach mogły przetrwać inne organizmy.

Bliskość planety sprawia, że możemy sobie pozwolić na prowadzenie częstych i intensywnych badań jej powierzchni. Naukowcy zamierzają sprawdzić, czy znajdują się tam jakieś formy życia. Do eksperymentów dołączy NASA.

Naukowcy odkryli superziemię, na której może istnieć życie

Wydawałoby się, że w temperaturze 428°C nic nie będzie w stanie przetrwać. Skąd tak dziwne przypuszczenie, że należy zbadać Gliese 486b pod kątem występowania na niej życia? Jak się okazuje, naukowcy wysnuli ten wniosek po długotrwałych badaniach dotyczących obecnej na planecie aktywności - uważają, że istnieje tam płynna lawa. Twierdzą, że Gliese 486b może posiadać własną atmosferę, a my mamy szansę odkryć tam nieznane nam dotąd formy życia.