Takiej pełni Księżyca z pewnością nie widzieliście. Zdjęcie NASA podbija sieć

23.02.2021 11:14
Pełnia Księżyca

NASA opublikowała historyczne zdjęcie pełni Księżyca na tle dwóch rakiet. Jedna z nich już nigdy nie poleci w kosmos.

Rakieta Starship SN9 na początku lutego 2021 roku runęła na Ziemię i eksplodowała. Agencja NASA opublikowała właśnie jej pamiątkową fotografię. Tuż obok, na tle Księżyca, znajduje się SN10. W ciągu najbliższych kilku dni mamy poznać datę jej pierwszego lotu.

Zobacz także: Jeden z księżyców Marsa nazywany jest gwiazdą śmierci. Skrywa wiele tajemnic

SpaceX. Pełnia Księżyca na tle dwóch rakiet

Na profilu NASA ukazało się zdjęcie pełni Księżyca na tle dwóch rakiet SpaceX - SN9 i SN10. Wykonano je w Teksasie w pobliżu ich wyrzutni o nazwie Boca Chica.

Niedługo po tym, gdy uwieczniono Starshipa SN9 na fotografii, miała miejsce misja testowa, podczas której spadł na ziemię i zamienił się w kulę ognia.

SN9 był prototypowym modelem rakiety amerykańskiej firmy kosmicznej Elona Muska. Miliarder chce opracować taki statek kosmiczny, który już w 2026 roku zabierze ludzi na Marsa. Starship podczas testowego lotu bez przeszkód wzbił się w powietrze, jednak podczas próby ustabilizowania swojej pozycji przechylił się na bok i w efekcie zderzył z powierzchnią. Na Ziemi uległ całkowitemu zniszczeniu.

Jak informuje NASA, misja testowa drugiej rakiety - SN10 - odbędzie się tak szybko, jak będzie to możliwe. Agencja opublikowała pamiątkowe zdjęcie obu obiektów na tle Księżyca. Jeden z nich przeszedł już do historii, jednak pozwolił ekipie SpaceX na przeprowadzenie badań, które udoskonalą technologię rakiet mających powstać w przyszłości.

Nie wiemy jeszcze, jaki los czeka Starshipa SN10. Widok obu rakiet na tle pełni Księżyca wywołał wzruszenie internautów.

Wow! To mogłoby znaleźć się na okładce "Analog Sci-Fi Magazine" z lat pięćdziesiątych!

Myślę, że wyglądałoby pięknie na ścianie w mojej sypialni.

Wspaniałe ujęcie - pisali w komentarzach.