Niebezpieczeństwo na Księżycu. NASA chce uchronić swoich astronautów

16.09.2021 11:33

Agencja NASA pracuje właśnie nad stworzeniem skafandrów księżycowych. Co ciekawe, przygotowuje astronautów na... ostrzelanie.

Choć brzmi to bardziej jak przygotowania do nagrań filmu science-fiction niż do misji kosmicznej, prototypy skafandrów NASA w ramach testów prowadzonych przed lotem na Księżyc przyjmują właśnie... strzały. Czy to oznacza, że według agencji ktoś mógłby ich zaatakować w kosmosie?

Zobacz także: Życie w kosmosie mogło istnieć długo przed nami. Odkryto planetę, która to potwierdza

Niebezpieczeństwo na Księżycu

Jak podaje serwis spidersweb.pl, skafandry księżycowe NASA w Centrum Badawczym Glenna są teraz poddawane szczególnie brutalnym testom. Pociski z 12-metrowego działa uderzają w nie z prędkością 1000 m/s, czyli ponad dwa razy większą niż ta, jaką osiąga broń pistoletów. Zwolennicy teorii na temat UFO mogą zinterpretować to jako przygotowanie do potencjalnych ataków ze strony obcych cywilizacji, jednak - jak się okazuje - są to po prostu przygotowania na zderzenie z kosmosem.

Księżyc nie posiada bowiem atmosfery, która mogłaby uchronić astronautów przed mikrometeorytami. W ziemskiej atmosferze ulegają one spaleniu, a na powierzchni luny stanowią śmiertelne zagrożenie. Jeśli uderzyłyby w astronautę, to nawet nie robiąc mu krzywdy, mogłyby doprowadzić do jego śmierci.

NASA chroni astronautów przed śmiercią

Jak to możliwe? Wyjaśnienie jest proste - minimalne uszkodzenie skafandra pozbawiłoby go szczelności, przez co zmieniłoby się ciśnienie wewnątrz. Astronauta mógłby tego nie przeżyć. Testy NASA mają więc ogromne znaczenie dla misji. Wiemy już, że planowana podróż na Księżyc została przeniesiona na 2025 rok, choć miała się odbyć rok wcześniej. Materiałów, które mają zostać wykorzystane do stworzenia skafandrów, jak dotąd nie wybrano.

Zobacz także: NASA chce tworzyć budowle z księżycowego pyłu. Nie zgadniecie, jak zamierza to osiągnąć