Nasze Słońce mogło kiedyś wyglądać zupełnie inaczej. Fascynujące odkrycie naukowców

21.01.2022 12:40

Czy potraficie sobie wyobrazić, że Słońce miało kiedyś pierścienie? Według zespołu badaczy z Uniwersytetu Rice w Houston jest to bardzo prawdopodobne.

Jak podaje focus.pl, to właśnie dzięki pierścieniom wokół młodego Słońca uformowała się Ziemia. To odkrycie naukowców działa na wyobraźnię.

Zobacz także: Widmo Brockenu widziane z samolotu. Niezwykłe nagranie astrofotografa

Nasze Słońce mogło kiedyś wyglądać zupełnie inaczej. Posiadało pierścienie

Gwiazda centralna naszego Układu Słonecznego miała kiedyś pierścienie, zupełnie tak jak Saturn. Prof. Andrea Isella z Uniwersytetu Rice przeprowadził szczegółowe badania, dzięki którym udało się ustalić, że gaz i pył wokół młodych gwiazd nie jest wchłaniany przez te ciała niebieskie, a zamiast tego układa się właśnie w kształt pierścieni.

Dzięki wykorzystaniu technologii zdjęć ALMA udało się zaobserwować wiele młodych gwiazd w przestrzeni kosmicznej, które potwierdzają tę hipotezę. Naukowcy przyjrzeli się młodym układom planetarnym i zauważyli, że pierścienie pyłu układające się wokół gwiazdy umożliwiają powstanie planet.

Pierścienie wokół młodego Słońca odpowiadają za uformowanie się Ziemi?

Badacze ogłosili, że Ziemia uformowała się w wyniku podobnego procesu. Wynika to z tego, że każdy dysk protoplanetarny z biegiem czasu się ochładza, więc rozgrzany pył zaczyna się zbijać i tworzyć nowe obiekty. Kiedy zderzają się one ze sobą, dochodzi do ich połączenia, dzięki czemu zwiększają swoją objętość.

Można więc powiedzieć, że nasza planeta powstała ze słonecznego pyłu. Podoba wam się ta wizja?

Zobacz także: NASA chce tworzyć budowle z księżycowego pyłu. Nie zgadniecie, jak zamierza to osiągnąć