NASA pokazuje, jak wygląda Wenus z bliska. Ten widok zapiera dech

26.02.2021 11:27
Wenus

Sonda Parker Solar Probe wykonała niesamowite zdjęcie Wenus. Możemy na nim zobaczyć, że planeta jest otoczona świetlną poświatą. Dotychczas o niej nie wiedziano.

Sonda NASA zmierzając w kierunku Słońca przelatuje blisko Wenus. Fotografia opublikowana przez agencję została wykonana z odległości zaledwie 12380 km od planety.

Zobacz także: Nowe wyniki badań kosmosu. Oceany i kontynenty występują nie tylko na Ziemi

NASA pokazuje, jak wygląda Wenus z bliska

Sonda Parker Solar Probe służy agencji NASA do badania aktywności Słońca. W drodze ku niemu w ciągu siedmioletniej misji minie Wenus aż 7 razy i wykona 7 pamiątkowych zdjęć. Dzięki temu dowiemy się więcej na temat tego, jak ta planeta wygląda z bliska.

Zdjęcie Wenus powstało dzięki użyciu instrumentu WISPR (Wide-field Imager). Służy on do wychwytywania zjawisk obecnych na Słońcu, takich jak wyrzuty masy czy wiatr słoneczny. Fotografie stworzone przy użyciu tego narzędzia są bardzo dokładne i zapewniają oszałamiające widoki.

Poświata wokół Wenus

Zdjęcie opublikowane przez NASA pokazuje, że kamerze udało się wykryć jasną obwódkę wokół krawędzi planety. Oznacza to, jak podaje wp.pl, że na Wenus może występować światło pochodzące z atomów tlenu znajdujących się w wysokich warstwach atmosfery.

Jasne smugi i skazy widoczne na fotografii to najprawdopodobniej naładowane energią cząsteczki kurzu odbijające światło słoneczne. Ciemny obiekt na powierzchni planety tworzy największy region górski na Wenus, Aphrodite Terra.