"Kosmiczny skarb". To zdjęcie mgławicy Oriona wygląda jak namalowany obraz

08.04.2021 09:14

Agencja NASA opublikowała na swoim instagramowym profilu zbliżenie jednej z najsłynniejszych mgławic w kosmosie. Widok jest przepiękny.

Kosmiczny Teleskop Hubble'a pozwala nam zobaczyć fragment mgławicy Oriona z niewielkiej odległości. Wygląda jak namalowany obraz.

Zobacz także: Tęcza na Marsie. Łazik NASA wykonał niesamowite zdjęcie

Mgławica Oriona widziana z bliska

Wielka Mgławica w Orionie, zwana również Mgławicą Oriona (Messier 42 lub NGC 1976), jest najbliższym Ziemi obszarem gwiazdotwórczym. Uważa się ją za najjaśniejszy zbiór gwiazd na niebie. Możemy ją zobaczyć gołym okiem, obserwując niebo z powierzchni naszego globu.

Tworzy obłok molekularny, w którym zachodzą procesy badane przez naukowców od XVII wieku. Teleskop NASA od 1993 roku pozwala przyglądać się temu, jak przebiegają narodziny nowych gwiazd. Dzięki niemu udało się odkryć, że mgławica może też brać udział w najwcześniejszych fazach formowania się nowych planet.

Ten gwiezdny żłobek jest w rzeczywistości burzliwą chmurą gazu i pyłu. Emituje strumienie naładowanych cząstek, które tworzą silny wiatr gwiazdowy. Fale układają gęste obłoki w malownicze kształty.

Zbliżenie na Mgławicę Oriona

Kosmiczny Teleskop Hubble'a niedługo przechodzi na emeryturę. Zastąpi go Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba, który pozwoli na prowadzenie obserwacji kosmosu w podczerwieni.

Jak pisze NASA, zbliżenie na Wielką Mgławicę w Orionie to jedna z prac Hubble'a, która przejdzie do klasyki astrofotografii. "Kosmiczny skarb" - tak podpisano to zdjęcie na profilu agencji. Zobaczcie sami:

Jak wam się podoba?