Do stworzenia tego nagrania wykorzystano ponad 2 miliony zdjęć. Tak wygląda Jowisz w pełnej krasie

28.09.2021 12:28

Astrofotograf Andrew McCarthy wykonał ogromną pracę, by zarejestrować obraz Jowisza widzianego ze wszystkich stron. Efekt jest fascynujący.

Zobacz także: Życie w kosmosie mogło istnieć długo przed nami. Odkryto planetę, która to potwierdza

Jowisz i jego księżyce

Ta planeta Układu Słonecznego wzbudza ostatnio coraz większe zainteresowanie. W tym roku po raz pierwszy udało się zarejestrować na Jowiszu obraz zorzy polarnej, pod lodową skorupą jednego z księżyców odkryto ocean ciekłej wody, a pasjonatka astronomii odkryła 80. księżyc krążący wokół olbrzyma.

We wrześniu 2021 roku astronomowie mieli okazję obserwować, jak uderza w niego sporych rozmiarów planetoida, a jedyny ślad na powierzchni planety po tym zdarzeniu to... plamka.

Choć wiemy już dość dobrze, jak wygląda ta planeta, wciąż niezwykle rzadko mamy szansę zobaczyć, jak wygląda jej obrót wokół własnej osi. Astrofotograf Andrew McCarthy opublikował właśnie filmik, na którym możemy się temu przyjrzeć.

Tak wygląda obrót Jowisza wokół własnej osi

Pasjonat kosmosu najpierw opublikował na swoim profilu najdokładniejsze zdjęcie Jowisza i Saturna, jakie udało mu się wykonać przy pomocy teleskopu. Zobaczcie, jak wyglądają te planety obok siebie:

Następnie McCarthy pokazał swoją najnowszą fotografię gazowego olbrzyma, a w tym samym poście - nagranie stworzone z ponad 2 milionów wykonanych zdjęć. Na filmiku możemy zobaczyć Jowisza krążącego wokół własnej osi, ukazanego ze wszystkich stron, bez żadnej obróbki graficznej.

Jak wam się podoba ta planeta?

Zobacz także: NASA chce tworzyć budowle z księżycowego pyłu. Nie zgadniecie, jak zamierza to osiągnąć