Zamknij

Te produkty warto zjeść przed snem. Dzięki nim się wyśpisz

23.02.2022 15:27
Co jeść przed snem, żeby dobrze spać?
fot. Shutterstock

Jedzenie ma duży wpływ na jakość naszego snu. Zobacz, co warto jeść wieczorem, żeby bez problemu zasnąć, a rano obudzić się wypoczętym.

Choć kolacja nie jest uznawana za najważniejszy posiłek w ciągu dnia, powinniśmy przykładać do niej dużą wagę. To, co zjemy wieczorem, może bowiem odbić piętno na całej nocy, jakości naszego snu oraz naszej sylwetce. Są takie przekąski, których nie warto jeść na kolację, ponieważ wówczas łatwo przytyjemy. Co zatem powinno znaleźć się na naszych talerzach? Istnieje lista składników odżywczych, po które warto sięgać wieczorem - wówczas o wiele łatwiej będzie nam się wyspać. 

Zobacz także: Chcesz jeść zdrowo, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Wprowadź te 3 nawyki 

Co jeść przed snem, żeby dobrze spać? 

Od dawna wiadomo, że każdy posiłek powinien być odpowiednio zbilansowany. Przy jego układaniu warto kierować się maksymami odżywiania holistycznego, które mówią o tym, że jedzenie ma wpływ nie tylko na zaspokojenie głodu, ale też funkcjonowanie naszego mózgu, organów czy libido. 

Są takie produkty spożywcze, które poprawiają humor i warto jak najczęściej je spożywać. Są też jednak takie składniki, które działają na nas depresyjnie, a nawet mogą obniżać poziom libido. Tego typu elementy nie powinny królować w naszych kuchniach.

Podobnie jest w przypadku snu. Niektóre produkty mogą sprawić, że nie będziemy w stanie zasnąć i odpowiednio wypocząć. Są też jednak takie składniki, które mogą nam w tym pomóc. 

Produkty, które warto jeść na kolację

Przedstawiamy listę 10 produktów, które powinny wchodzić w skład naszego wieczornego posiłku:

  1. Indyk - wytwarza w organizmie tryptofan, który jest aminokwasem niezbędnym do produkcji melatoniny. Ta natomiast odpowiada za jakość snu.
  2. Ryba - dzięki dużej zawartości witaminy B6 jest w stanie sprostać naszym problemom ze snem. 
  3. Kiwi - te niepozorne owoce są pełne serotoniny i przeciwutleniaczy, które obniżają poziom stresu, jednocześnie nas wyciszając i pomagając zasnąć. 
  4. Migdały - jak żadne inne orzechy są pełne melatoniny oraz magnezu, które ułatwiają zasypianie i poprawiają jakość snu. 
  5. Czekolada - odpowiada za uwolnienie endorfin, a te sprawiają, że łatwiej jest nam się zrelaksować. 
  6. Rumianek - od lat mówi się o jego korzystnym działaniu na zasypianie. Zawiera on apigeninę, która wpływa na receptory w mózgu odpowiedzialne za sen. 
  7. Miód - glukoza zawarta w tym naturalnym słodziku obniża działanie neuroprzekaźnika w naszym mózgu, który odpowiada za czujność. Dzięki temu łatwiej możemy się "wyłączyć". 
  8. Ryż - ma spory indeks glikemiczny, który odpowiada za szybki wzrost cukru we krwi. Gdy zjemy go najpóźniej godzinę przed snem, poprawimy tym samym jakość naszego snu. 
  9. Humus - składa się z ciecierzycy, a ta jest bogatym źródłem białka oraz wspomnianej już wcześniej witaminy B6, która odpowiada za wzrost melatoniny w organizmie. 
  10. Wiśnie - to jeden z tych produktów, które są naturalnym antidotum na bezsenność. W soku z wiśni występuje bowiem bardzo duże stężenie melatoniny. Warto zatem sięgnąć przede wszystkim po przetwory z tych owoców. 

Zobacz także: Rozlicz PIT i przekaż 1 procent Fundacji Radia ZET

Kosmetyki, które znajdziesz w kuchni. TOP 15 naturalnych produktów do pielęgnacji
15 Zobacz galerię
fot. Shutterstock