Zamknij

Tych przekąsek nie warto jeść na noc. Chyba że chcecie przytyć w błyskawicznym tempie

25.10.2021 11:40
Przekąski przed snem, od których się tyje. Tych lepiej unikać na noc
fot. Shutterstock

Mówi się, że jedzenie tuż przed snem jest dla nas niekorzystne. W rzeczywistości wszystko zależy od produktów, po które sięgamy. Te mogą nam zaszkodzić.

Jedzenie to czynność, bez której ludzie nie mogą się obyć. Warto jednak dobierać składniki tak, żeby wpływały one korzystnie na nasze ciało i zdrowie. Są bowiem takie produkty spożywcze, które mogą nas postarzać. Istnieje także jedzenie, które poprawia humor. Okazuje się, że jest również taka grupa produktów, które mogą w znacznym stopniu zagrozić naszej sylwetce, a nawet zdrowiu, jeżeli spożywamy je przed snem. Zobaczcie, z jakich składników lepiej zrezygnować na noc, jeżeli chcecie cieszyć się dobrą kondycją.

Zobacz także: Jedzenie, które działa na nas depresyjnie. Te produkty mogą popsuć nam nastrój

Przekąski przed snem, od których się tyje. Tych lepiej unikać na noc

Noc jest od spania, nie od jedzenia - to hasło powinno nam przyświecać, gdy chcemy sięgnąć po przekąskę tuż przed snem lub w jego trakcie. Czasami jednak nie jesteśmy w stanie położyć się do łóżka, gdy jesteśmy głodni. Wówczas warto przemyśleć, co można zjeść, a czego lepiej unikać.

Niemal każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że z niektórych produktów warto zrezygnować przed snem. Dlatego właśnie unikamy dań ciężkostrawnych - np. z kapustą. Staramy się ograniczyć także produkty zawierające kofeinę, która może nam utrudnić zasypianie. Nie są to jedyne składniki, które należy wyeliminować przed snem.

Zapewne będziecie zaskoczeni tym spisem, ale nawet niektóre warzywa i owoce mogą niekorzystnie wpłynąć na nasz organizm podczas snu. Poniżej przedstawiamy listę produktów spożywczych, które lepiej wyeliminować zarówno przed udaniem się do łóżka, jak i w nocy, gdy mamy ochotę na małe co nieco.

Zobacz także:  Chcesz cieszyć się piękną cerą? Jedz produkty z tej listy

Produkty, których lepiej unikać przed snem

Oto pełna lista produktów, których nie powinno się jeść przed snem. Mogą one negatywnie wpłynąć zarówno na nasze zdrowie, jak i na sylwetkę.

  1. Czerwone mięso - ze względu na to, że zawiera dużo białka i tłuszczu, zbyt długo się trawi. 
  2. Słodycze - po cukrze następuje wzrost insuliny, a to sprawia, że system trawienny staje się bardzo obciążony. Przez to organizm będzie trawił przekąskę przez całą noc, zamiast odpowiednio wypocząć.
  3. Makaron - ma dużą zawartość węglowodanów, które dodają nam energii. Jeżeli po jego zjedzeniu położymy się spać, niespożytkowane zasoby energetyczne zamienią się w tłuszcz. 
  4. Alkohol - lampka wina wieczorem nie wydaje się niczym złym, a jednak może wpłynąć negatywnie na jakość naszego snu i spowodować, że będziemy niewyspani.
  5. Owoce - działają podobnie jak słodycze i znacznie podnoszą poziom glukozy we krwi.
  6. Kofeina - naturalnie pobudza.
  7. Warzywa takie jak kalafior, kapusta, szpinak i pomidory - wywołują wzdęcia i mogą prowadzić do bólu brzucha. 
  8. Tłuste potrawy - wszelkie fast foody i dania smażone w głębokim tłuszczu długo się trawią, obciążają nasz układ pokarmowy i utrudniają zasypianie, jednocześnie odkładając się w organizmie w postaci tłuszczu.
  9. Mleko - choć mówi się, że szklanka ciepłego mleka może ułatwić zasypianie, coraz częściej się od tego odchodzi. Jest wręcz przeciwnie - ze względu na sporą ilość białka i laktozy ten napój ma działanie pobudzające. 
  10. Seler - działa moczopędnie, a co za tym idzie - nie wyśpimy się ze względu na częste wizyty w toalecie. 

Zobacz także:  Nie chcesz marnować jedzenia? Weź sobie do serca te wskazówki

Źródło: poradnikzdrowie.pl/medonet.pl