Zamknij

Masz problemy ze snem? Zwróć uwagę na to, co jesz

16.09.2022 14:13

Jakość twojego snu pozostawia wiele do życzenia? Przyczyną tego stanu może być stosowana przez ciebie dieta.

Problemy ze snem
fot. Shutterstock

Sen jest niezbędny do tego, aby nasz organizm mógł się w pełni zregenerować. Poza tym, gdy jesteśmy wyspani, mamy więcej energii w ciągu dnia i łatwiej nam się skupić na wykonywaniu różnych zadań. Na jakość snu może wpływać wiele różnych czynników. Okazuje się, że w tym przypadku nie bez znaczenia jest to, w jaki sposób się odżywiamy.

Tych produktów lepiej unikać przed pójściem spać

Jak podaje portal Wirtualna Polska Kobieta, według dietetyczki Shainy Painter problemy ze snem mogą mieć ścisły związek ze stosowaną dietą. Specjalistka w wywiadzie dla magazynu "Poosh" wskazała, jakie nawyki żywieniowe często utrudniają nam nocny wypoczynek.

Jednym z nich jest spożywanie produktów z dużą zawartością kofeiny. Jeżeli mamy ochotę na takie przysmaki, najlepiej sięgać po nie tylko do godziny 13:00. Poza tym należy zrezygnować ze spożywania wieczorem tłustych, ciężkostrawnych i pikantnych potraw oraz picia alkoholu.

Zobacz także: Masz problemy ze snem? Ustawienie łóżka może mieć w tym przypadku duże znaczenie 

Co warto jeść przed snem?

Zdaniem dietetyczki, aby zapewnić sobie lepszy sen, warto sięgać po produkty bogate w błonnik i białko. Zaleca ona także włączenie do swojej diety batatów. Wpływają one bowiem na zwiększenie poziomu melatoniny, która odpowiada za regulację naszego rytmu dobowego. Ważne jest również to, żeby nie kłaść się do łóżka, gdy odczuwamy głód, bowiem może to skutkować nocnym wybudzaniem się. Kolację najlepiej zjeść dwie lub trzy godziny przed pójściem spać.

Zobacz także: Domowa aromaterapia. Rośliny doniczkowe, które pomogą Ci zasnąć

loader

RadioZet/kobieta.wp.pl