Zamknij

Dieta podczas miesiączki. Co jeść, a czego unikać w czasie okresu?

28.10.2021 12:53
Dieta podczas miesiączki. Co jeść, a czego unikać w czasie okresu?
fot. Shutterstock

Okres to mało przyjemny czas w życiu każdej kobiety. Warto go sobie umilić jedzeniem, które zminimalizuje napięcie i bóle miesiączkowe. 

Miesiączka to niezwykle uciążliwy czas dla każdej kobiety. Wiele z nas cierpi wówczas na bóle brzucha i wahania nastrojów. Najchętniej zakopałybyśmy się wtedy pod kocem i objadały różnymi niezdrowymi przekąskami. Oczywiście istnieje jedzenie, które poprawia humor. Nie wszystkie tego typu produkty są jednak wskazane przy okresie. Warto zastanowić się, co wówczas działa na nas korzystnie, a jakie składniki mogą jedynie spotęgować ból i rozdrażnienie. Dlatego podpowiadamy wam, co jeść, a czego unikać podczas miesiączki.

Zobacz także:  Jedzenie, które działa na nas depresyjnie. Te produkty mogą popsuć nam nastrój

Dieta podczas miesiączki - co jeść, gdy mamy okres?

Podczas miesiączki próbujemy pomóc sobie wszelkimi sposobami. Są to różnego rodzaju ćwiczenia np. joga na depresję i poprawę nastroju. Okazuje się, że przydatna jest również odpowiednia dieta.

Choć większość z nas wówczas dałaby się pokroić za batonika polanego czekoladą, może on się okazać dla nas zgubny - spotęguje ból i jeszcze bardziej nas rozdrażni. Lepiej sięgnąć po inne przekąski, które będą równie pyszne, a złagodzą napięcie miesiączkowe. 

Produkty, które korzystnie wpływają na kobiety podczas okresu, powinny zawierać sporo żelaza, kwasów omega-3, a także błonnika. Są to przede wszystkim:  

  • tłuste ryby morskie - łosoś, dorsz, śledzie, makrela,
  • warzywa - przede wszystkim szpinak i brokuł,
  • orzechy i nasiona - głównie orzechy nerkowca i migdały oraz pestki dyni, słonecznika i sezam,
  • awokado,
  • banany,
  • rośliny strączkowe,
  • jajka,
  • czerwone mięso, 
  • wszelkiego rodzaju kasze.

Zobacz także:  Chcesz cieszyć się piękną cerą? Jedz produkty z tej listy

Dieta podczas miesiączki - czego unikać w czasie okresu?

Gdy już wiemy, w co powinna być wzbogacona nasza dieta podczas okresu, warto jeszcze zastanowić się, czego lepiej unikać. Niestety są składniki, które jedynie spotęgują napięcie miesiączkowe i ból z nim związany.

Produkty, które niekorzystnie wpływają na kobiety podczas okresu, to:

  • wszelkiego rodzaju oleje roślinne,
  • nabiał,
  • alkohol,
  • produkty o dużej zawartości cukru - zdrowe słodycze są dopuszczalne, 
  • fast foody,
  • produkty z mąki pszennej - pieczywo i makarony,
  • produkty mięsne o małej zawartości mięsa.

Zobacz także:  Ta podpaska jest w 100% biodegradowalna. To pierwszy taki produkt na rynku

Źródło: poradnikzdrowie.pl