Zamknij
Koktajl paprykowy
fot. Shutterstock

Uwielbiasz paprykę w każdym wydaniu? Sprawdź, jak zrobić z niej smakowity koktajl, który doskonale rozgrzeje cię w jesienne dni.

Jesienią warto włączyć do swojej diety warzywne koktajle, które doskonale wzmocnią twoją odporność. Do ich przyrządzenia możesz wykorzystać świeżą paprykę bogatą w witaminy i minerały. Przyrządzenie takiego koktajlu zajmie ci niewiele czasu. Taki napój sprawdzi się zarówno o poranku, jak i podczas popołudniowego odpoczynku.

Koktajl paprykowy - prosta receptura

Do przygotowania tego koktajlu możesz wykorzystać dowolny rodzaj papryki np. pomarańczową lub czerwoną. Wcześniej warzywa należy zapiec w piekarniku. Poza tym smak tego napoju warto wzbogacić nutą cynamonu oraz odrobiną imbiru o znakomitych właściwościach rozgrzewających.

Śniadanie
  • kuchnia

    Kuchnia polska

  • Czas przyg.

    30 min

  • Dla ilu osób

    dla 1 osoby

Składniki

Składnik
3 duże papryki czerwone
łyżeczka imbiru
szczypta cynamonu
2 listki świeżej bazylii

Sposób przygotowania

  1. Papryki myjemy i kroimy na mniejsze części.
  2. Następnie umieszczamy je w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza na ok. 20 minut.
  3. Po upieczeniu wrzucamy je do blendera i dokładnie miksujemy.
  4. Dodajemy do tego odrobinę imbiru oraz cynamon.
  5. Wszystko dokładnie mieszamy i dekorujemy listkami bazylii.
Ocena przepisu:
Wydrukuj

Koktajl paprykowy - właściwości odżywcze

Koktajl z pieczonej papryki to idealny napój na sezon jesienny. Doskonale wzmacnia układ odpornościowy. Jest bogaty w antyoksydanty, które opóźniają procesy starzenia się organizmu. Poza tym zawarty w nim imbir znakomicie wpływa na pracę układu trawiennego oraz działa przeciwzapalnie i antybakteryjnie.

Zobacz także: 3 sposoby na przetwory z papryki