Zamknij

Koktajl odchudzający – co pić, żeby schudnąć?

Koktajl odchudzający – co pić, żeby schudnąć?
fot. Materiały prasowe

Smaczne koktajle z warzyw i owoców to świetny pomysł na przekąskę w ciągu dnia. Można je szybko przygotować z łatwo dostępnych produktów i komponować zgodnie ze swoimi preferencjami. Sprawdzą się one świetnie również w diecie osób pragnących zrzucić zbędne kilogramy. Jak przygotować koktajl odchudzający?

Sporządzone z warzyw i owoców koktajle są cennym źródłem witamin i składników mineralnych. Przygotowanie takiego posiłku jest ponadto bardzo proste – wystarczy jedynie blender i odpowiednie składniki. Najlepiej sprawdzą się produkty sezonowe, jednak jesienią czy zimą możemy sięgać także po mrożonki. Zaletą jest też różnorodność – przepisy na koktajle znajdziemy bez problemu w internecie, ale oczywiście możemy komponować szejki samodzielnie i zgodnie ze swoimi preferencjami.

Koktajle warto wprowadzić do codziennego menu przede wszystkim ze względu na ich korzystne dla zdrowia działanie, oczywiście o ile przygotujemy je z wartościowych produktów. Wykorzystane warzywa i owoce oraz inne dodatki nie są poddawane obróbce termicznej, dlatego zachowują cenne składniki. Jako bogate źródło przeciwutleniaczy koktajle warzywne i owocowe są istotne w profilaktyce chorób nowotworowych.

1
fot. Materiały prasowe

Chociaż doskonale zdajemy sobie sprawę z tego jak ważne jest spożywanie świeżych warzyw, nierzadko trudno jest w ciągu dnia zjeść ich zalecaną ilość. Pijąc koktajle łatwiej będzie dostarczyć organizmowi wartościowych składników. Duża porcja surowych warzyw i owoców dodaje energii, ale też dostarcza błonnika. Jego obecność w codziennym menu m.in. wiąże toksyny i zapewnia sprawną pracę jelit. Chociaż zawierają go również wyciskane soki warzywne i owocowe, to znacznie więcej błonnika znajduje się w smoothie przygotowanym z miksowanych w całości składników.

2
fot. Materiały prasowe

Czy koktajle odchudzające działają?

Regularne picie koktajli pozwala dostarczyć organizmowi cennych witamin oraz składników mineralnych. Zależnie od produktów wykorzystanych do przygotowania napoju można skomponować smoothie odpowiadające na konkretne potrzeby, a więc np. koktajle dla aktywnych, dla osób chcących poprawić wygląd cery czy szejki odchudzające. Kluczowe znaczenie w procesie odchudzania ma oczywiście dbanie o ujemny bilans energetyczny, a więc przyjmowanie w posiłkach nieco mniejszej ilości kalorii, niż wynika to z zapotrzebowania organizmu. Pomocne w tym będą właśnie koktajle jako bogate źródło błonnika, które zapewnią uczucie sytości i są przy tym mało kaloryczne. Koktajle na odchudzanie należy komponować z odpowiednich składników, a dodatkowo warto zadbać o właściwą konsystencję. Apetyt skuteczniej zaspokoją szejki gęste, kremowe niż te wodniste. Nieprawdą jest natomiast mit, że napoje rozrzedzają soki trawienne w żołądku i tym samym spowalniają trawienie. Więcej o działaniu koktajli dowiesz się na https://dietly.pl/blog/koktajle-w-diecie.

3
fot. Materiały prasowe

Jak komponować skuteczne koktajle na odchudzanie?

Wbrew opinii niektórych osób smoothie odchudzające może być nie tylko skuteczne, ale też smaczne. Wybierając przepisy na koktajle z blendera warto postawić na te zawierające ulubione składniki. Pamiętajmy też, że aby taki napój zapewnił uczucie sytości przez dłuższy czas, powinien zawierać białko oraz wartościowe tłuszcze, a także wspomniany już błonnik pokarmowy. Shake odchudzający można więc skomponować z takich produktów jak np. mleko krowie, napoje roślinne, tofu, płatki owsiane, jogurt naturalny lub sojowy czy chudy twaróg (źródła białka), orzechy, migdały, masło orzechowe, awokado, olej lniany, z wiesiołka lub z ogórecznika (źródła tłuszczów), świeże warzywa i owoce oraz otręby i płatki owsiane (błonnik). Według naukowców z Uniwersytetu w Ulm, picie wzbogaconych białkowo koktajli sprzyja redukcji masy i spalaniu tkanki tłuszczowej. Ważne jest jednak uzyskanie ujemnego bilansu energetycznego ze spożywanych w ciągu dnia posiłków. Osoby planujące zrzucić nadmierne kilogramy powinny też zainteresować się dietą Sirtfood – więcej na jej temat dowiesz się zaglądając na https://dietly.pl/dieta-pudelkowa/sirtfood.

4
fot. Materiały prasowe

Odchudzające przepisy na koktajle zawierają bardzo często liściaste zielone warzywa, jak jarmuż, szpinak, różne odmiany kapusty, natka pietruszki, roszponka czy rukola, a także seler naciowy i korzeniowy, brokuły, awokado, pomidory i czerwona papryka. Oczywiście do napoju można dodać owoce – cytrusy, jabłka, porzeczki, truskawki, maliny, banany czy ananasa. Smoothie odchudzające warto uzupełnić o przyprawy wspierające proces spalania tkanki tłuszczowej, a więc cynamon, imbir, chilli lub kurkumę.

5
fot. Materiały prasowe

Aby przygotować smaczny shake odchudzający należy po prostu wybrane składnik wrzucić do blendera i zmiksować. Najlepiej taki napój pić bezpośrednio po przygotowaniu. Jeśli chcemy go zabrać do pracy lub szkoły, warto koktajl przelać do ciemnego i szczelnego naczynia, dzięki czemu proces utleniania zawartych w nim wartościowych substancji zostanie spowolniony.

Przeczytaj więcej: 3 przepisy na sok z pigwy. Są szybkie i łatwe w wykonaniu!