Zaskakujące odkrycie naukowców. Ziemia znajduje się... w bańce

09.08.2022 09:31

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wygląda przestrzeń kosmiczna wokół Układu Słonecznego? Odpowiedź na to pytanie może zadziwić wiele osób.

System planetarny, do którego należy Ziemia, znajduje się w bardzo dziwnym miejscu. Zostało nazwane przez naukowców Bąblem Lokalnym. Jak podaje spidersweb.pl, dostarcza nam ono niezwykłych informacji o kosmosie.

Zobacz także: "Słońce się wściekło". Na powierzchni gwiazdy występują coraz silniejsze wybuchy

Zaskakujące odkrycie naukowców. Ziemia znajduje się... w bańce

Wielu z nas wyobraża sobie przestrzeń kosmiczną jako rozległą pustkę. Ci, którzy żyją w przekonaniu, że w bezpośrednim otoczeniu naszej planety zbyt wiele nie ma, mają rację. Według ustaleń badaczy Ziemia jest bowiem częścią ogromnej bańki o średnicy tysiąca lat świetlnych. Nie będzie więc żadnej przesady w stwierdzeniu, że mieszkamy w ogromnym "bąblu".

Ta pusta w środku przestrzeń powstała prawdopodobnie na skutek wybuchu gwiazdy, do którego doszło na długo przed tym, zanim uformował się nasz Układ Słoneczny. Cały system planetarny wraz z Ziemią wleciał do bańki kilka milionów lat temu. Badacze wnioskują, że takich "bąbli" musi być w kosmosie o wiele więcej.

Eksplozje supernowych podziurawiły naszą galaktykę jak ser szwajcarski i wszędzie wokół znajdują się liczne pustki tego typu - napisał znawca kosmosu, Radosław Kosarzycki w serwisie spidersweb.pl.

Bąbel Lokalny - miejsce narodzin nowych gwiazd

Jak pokazuje najnowsza animacja, na granicach tych baniek tworzą się obszary gwiazdotwórcze. Eksplozje ciał niebieskich przenoszą pył i gaz na zewnątrz, co prowadzi do powstawania lokalnych zagęszczeń gazu, a także procesów grawitacyjnych.

Te nowe gwiazdy na powierzchni Bąbla Lokalnego oddalają się od nas coraz bardziej. Pustka bowiem powoli się rozszerza. Robi to z prędkością 6 kilometrów na sekundę. Umiecie to sobie wyobrazić?