W chmurach Wenus może istnieć życie. Zupełnie inne niż to, które znamy

23.12.2021 09:30

Naukowcy przyglądają się Wenus z coraz większym zaciekawieniem. Może się okazać, że dotąd wiedzieliśmy o niej bardzo niewiele.

Wenus

Kilka tygodni temu donosiliśmy, że niemal wszystkie mocarstwa kosmiczne nagle ogłosiły start kolejnej misji na Wenus. Choć nikt nie mówi tego otwarcie, pojawiły się podejrzenia, że istnieje tam życie. Odkryto na to jeszcze jeden potencjalny dowód.

Zobacz także: Widmo Brockenu widziane z samolotu. Niezwykłe nagranie astrofotografa

Czy na Wenus istnieje życie?

Wenus staje się coraz bardziej intrygująca. Naukowcy już od pewnego czasu donoszą, że mogły tam wyewoluować proste organizmy. W atmosferze planety odnajdują bowiem związki, które świadczą o istnieniu żyjących bakterii. Odkryto tam już fosfinę, a teraz potwierdzono występowanie amoniaku.

Amoniaku nie powinno być na Wenus. Ma dołączony wodór, a wokół jest bardzo mało wodoru. Każdy gaz, który nie pasuje do kontekstu swojego środowiska, jest automatycznie podejrzany o to, że został wytworzony przez życie - powiedziała jedna z badaczek z zespołu MIT.

W chmurach na Wenus mogą żyć proste organizmy

Warto przypomnieć, że temperatura przy powierzchni wynosi tam 467°C, a ciśnienie atmosferyczne jest aż sto razy wyższe od ziemskiego. Niewykluczone też, że planeta jest pokryta lawą wypływającą z wielu czynnych wulkanów. Badacze są pewni co do jednego - jeśli na Wenus występuje życie, jest ono zupełnie inne niż to, które znamy. Procesy, jakie tam występują, wskazują, że coś mogło przetrwać w tych piekielnych warunkach.

Misja "Venus Life Finder", która rusza w 2023 roku, pomoże rozwikłać część zagadek. Wtedy uda nam się dowiedzieć, co znajduje się za chmurami przesłaniającymi planetę. Wszyscy naukowcy są zgodni co do tego, że jeśli uda się potwierdzić hipotezy dotyczące życia na Wenus, będzie to przełomowe odkrycie w astronomii.

Wierzycie, że na Wenus mogą występować jakieś organizmy?

Zobacz także: NASA chce tworzyć budowle z księżycowego pyłu. Nie zgadniecie, jak zamierza to osiągnąć